SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

29 Temmuz 2011

Fatih Üniversitesi 2011-2012 DERS YILI ÖĞRENİM ÜCRETLERİ, BURS VE YURT İMKANLARI

Bk.222

Fatih Üniversitesinde eğitim ve öğretim ücrete tabidir. Üniversite, öğretimini İstanbul ve Ankara kampüslerinde sürdürmektedir. 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğretim ücreti; Tıp Fakültesi programı için 22.750 TL; Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin İngilizce programları için 17.900 TL, Türkçe programları için 16.100 TL; Hukuk Fakültesi için 18.850 TL; Fen-Edebiyat Fakültesinin İngilizce ve dil programları için 13.800 TL, Türkçe programları için 12.600 TL; Eğitim Fakültesinin İngilizce programları için 14.100 TL, Türkçe programları için 13.100 TL; İlahiyat Fakültesi 16.000 TL, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu 13.000 TL, Hemşirelik Yüksekokulu için 12.500 TL; Adalet Meslek Yüksekokulu için 8.100 TL; Diğer Meslek Yüksekokulları programları için 9.000 TL; önlisans ve lisans programlarının Hazırlık Okulu için 15.600 TL’dir. Öğretim ücretlerine KDV dahildir. Öğretim ücretleri banka sözleşmesinde belirtilen şekli ile (10) on taksitte tahsil edilir. Üniversitemiz Çevre Mühendisliği, Biyoloji, Kimya, Çin Dili ve Edebiyatı, Rus Dili ve Edebiyatı ile İspanyol Dili ve Edebiyatı bölümlerinin ücretli kontenjanlarını kazanan şehit aileleri çocuklarına %50 indirim yapılır. Öğretim ücretinin kesin kayıt sırasında peşin ödenmesi halinde %5 indirim uygulanır. Eğitim-öğretim ücreti artışı her yıl Toptan Eşya Fiyatları Endeksi (TEFE) ve Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) ortalaması alınarak hesaplanır. Fatih Üniversitesine ilk defa kayıt yaptıran her öğrenciye üniversitedeki eğitim öğretimde kullanması için ücretsiz bir dizüstü bilgisayar verilir. Fatih Üniversitesi Hazırlık Okuluna kayıt olan tüm öğrencilere ücretsiz ders kitabı verilir.

Fatih Üniversitesinin burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, öğretim ücretini kapsar. Öğrenim bursuna yurt, yemek ve kitap dahil değildir. 2011 YGS-LYS ile Üniversitemizin burslu programlarını tercih edip, kayıt yaptıran öğrencilere sekiz (8) ay süre ile kayıt yaptırdığı puan türüne göre, ilk 100'e girenlere 1000 TL, ilk 500'e girenlere 750 TL, ilk 1000'e girenlere 500 TL, ilk 3000’e girenlere 250 TL aylık "Özel Burs" verilir. Öğrenim bursu öğrencinin öğrenime devam ettiği sürece kesilmeden devam eder. Herhangi bir not şartı aranmaz. Özel Bursun devamı için genel not ortalaması şartı aranmakta olup, ayrıntılı bilgi için Üniversitenin web sayfasında burs yönergesi ile ilgili kısım incelenebilir. Öğretim süresi boyunca her yarıyıl sonunda yapılacak değerlendirmeye göre Hazırlık Okulu hariç üstün başarı gösteren öğrencilere, o yarıyılı izleyen öğretim yarıyılı için geçerli olmak üzere karşılıksız aylık 250 TL "Akademik Başarı Bursu" verilir. Öğrenci yukarıda belirtilen burslardan kendisinin lehine olan sadece birinden yararlanır. Burslar karşılıksız olup Hazırlık Okulu programlarında geçen süreyi de kapsamaktadır. Burslu programa yerleştirilen öğrenciler Üniversite bünyesinde bölüm değiştirdikleri takdirde burs haklarını kaybederler. Üniversitemizde kayıt yaptırdığı yerleştirme puan türü ve başarı sırasına göre Y-MF-1,2,3,4, Y-TM-1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türlerinde ilk 500’e giren öğrenciler ile Y-DİL-1,2,3 puan türlerinde ilk 200’e giren öğrenciler bölümlerin %50 Burslu ya da Ücretli kontenjanlarını kazansalar dahi tam burslu statüsünde öğrenim göreceklerdir. Bu uygulamaya her türlü ekli yerleştirme puanı ve başarı sırası dahil değildir. Ayrıca kayıt yaptırdığı yerleştirme puan türü ve başarı sırasına göre Y-MF-1,2,3,4, Y-TM-1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türünde ilk 500’e giren öğrenciler ile Y-DİL-1,2,3 puan türünde ilk 200’e giren öğrenciler üniversite yurtlarından ücretsiz, kayıt yaptırdığı yerleştirme puan türü ve başarı sırasına göre Y-MF-1,2,3,4,Y-TM-1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türünde ilk 1000’e giren öğrenciler ile Y-DİL-1,2,3 puan türünde ilk 500’e giren öğrenciler ise üniversite yurtlarından %50 indirimli olarak yararlanırlar. Bu uygulamaya her türlü ekli yerleştirme puanı ve başarı sırası dahil değildir. Yurtlarda ücretsiz barınma imkânı kazanan öğrencilerin bursluluk durumu Fatih Üniversitesi Yurtlar Yönetmeliği kapsamında disiplin cezası almadığı sürece devam eder. Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilere Üniversite yurtlarında kalabilmeleri için öncelik tanınır. Yurt ücretinin 1000 TL’lik ilk taksiti kayıt esnasında olmak üzere, diğer taksitler ayda 500 TL olarak (8) sekiz müteakip ay içerisinde tahsil edilir. Yurt ücretine sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil olup, kampüs dışındaki yurtlarda kalan öğrenciler için yurt-Üniversite ulaşım hizmetleri ücretsizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.