SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

19 Temmuz 2010

IŞIK ÜNİVERSİTESİ 2010-2011 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Işık ÜNİVERSİTEsi, 125 yıllık geçmişi ile Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Eğitim Vakfı olan, Feyziye Mektepleri Vakfı (FMV) tarafından kurulmuştur. Işık ÜNİVERSİTEsi’nde öğretim ücretlidir. Bu ücret hazırlık ve lisans programları için 2010-2011 eğitim-öğretim yılında
17.500 TL’dir. Bu ücrete %8 KDV dahil değildir. Ödemelerde peşin indirimli ve taksitli seçenekler mevcuttur. Öğrenciler öğrenimlerini Şile Kampusunda görmektedirler. Şile Kampusunda öğrenim görecek öğrenciler için kız ve erkek öğrenci yurtları vardır. Yurtlar ücrete tabidir. Ücretler ve yurtlarla ilgili ayrıntılı bilgiler “http:// www.isikun.edu.tr” adresli web sitesinden öğrenilebilir.

Öğretim dili İngilizcedir. Tercih sıralamasında Işık ÜNİVERSİTEsi’ni ilk
3 (üç) sırada yazarak ÜNİVERSİTEye ücretli olarak yerleşen öğrencilerden hazırlık ve asıl öğretim süresi boyunca öğretim ücretinin %25’i alınmaz. FMV Işık Liselerini bitirip tercih sıralamasında Işık ÜNİVERSİTEsini ilk 5 (beş) sırada yazan ve Şişli Terakki Lisesini bitirip tercih sıralamasında Işık ÜNİVERSİTEsini ilk 3 (üç) sırada yazan ve ÜNİVERSİTEye yerleşen öğrencilerden hazırlık ve asıl öğretim süresi boyunca öğretim ücretinin %50’si alınmaz. Uluslararası Bakalorya (IB) programından diploma alan ve Işık ÜNİVERSİTEsi’ne yerleşen öğrencilerden öğrenim ücretinin %50’si alınmaz. Bu paragraftaki indirimlerin devam etme, kesilme tekrar bağlanma koşulları ve toplam süresi aşağıdaki Giriş Bursları gibidir. Yukarıdaki indirimlere ek olarak, Işık ÜNİVERSİTEsi’nin ÖSYS ile giriş aşamasında verdiği burslar ve öğrencilerin lisans öğrenimleri boyunca başvurabilecekleri başarı ve çalışma bursları da bulunmaktadır. Birden fazla maddeye göre burs ve indirim almaya hak kazanan öğrenci, yalnızca kapsam olarak en yüksek olanından yararlanır.
Giriş Bursları: Işık ÜNİVERSİTEsi’ne ÖSYS ile %100 Burslu yerleşen öğrencilerden öğretim ücreti alınmaz. Işık ÜNİVERSİTEsi’ne ÖSYS ile
%50 Burslu yerleşen öğrencilerden öğretim ücretinin %50’si alınmaz. Bu şekilde burs alan öğrencilerden yabancı dil hazırlık öğrenimini ilk yıl sonunda başarı ile bitiremeyip tekrarlamak zorunda kalanların bursu kesilir. Ancak bursu kesilenlerin yabancı dil hazırlık öğrenimini başarıyla tamamlayarak asıl öğrenimlerine başlamaları durumunda kendilerine bursları tekrar bağlanır. Giriş bursu alan öğrencinin genel not ortalaması (GNO) 4,00 üzerinden 2,00’nin altına düşmesi halinde uyarılır. Öğrencinin izleyen dönemde genel not ortalamasını
2,00’nin üzerine çıkarması halinde bursu devam eder, aksi halde bursu kesilir. Bursu kesilen öğrenci daha sonraki yarıyıllarda GNO’sunu 2,00’nin üzerine çıkarırsa bursu tekrar bağlanır. Verilen burs yabancı dil hazırlık öğretimi için bir, asıl öğretim süresi için dört yıldır.
Onur Bursları: “Yüksek Onur Bursu”; ÖSYS sıralamasında ilk 1000 öğrenci içine girip Işık ÜNİVERSİTEsi’ni tercih eden öğrencilere verilen burstur. Bu öğrencilerden öğrenimleri süresince öğretim ücreti alınmaz, ÜNİVERSİTEnin yurtlarında ücretsiz kalırlar ve her yıl 9 ay boyunca kendilerine cep harçlığı verilir. Bu harçlık 2010-2011 için ayda net 500 TL’dir. “Onur Bursu”; ÖSYS sıralamasında 1001-5000 öğrenci içine girip Işık ÜNİVERSİTEsi’ni tercih eden öğrencilere verilen burstur. Bu öğrencilerden öğrenimleri süresince öğretim ücreti alınmaz, Işık ÜNİVERSİTEsi yurtlarında ücretsiz kalırlar.
Başarı Bursu: Ücretli ve kısmi burslu öğrencilerden lisans öğrenimleri boyunca üstün başarı gösteren öğrencilere verilen burstur. Bu burs ÜNİVERSİTE hazırlık sınıfı hariç her akademik yıl sonunda ÜNİVERSİTE Burs yönetmeliğine göre verilir. Bu bursun süresi bir (1) yıldır. Çalışma Bursu: Bu burs öğrencinin başvurusu halinde kendisine çalışması karşılığı sağlanan burstur. Bu bursu alan öğrencilere saat başı ücret ile haftada 10, ayda 40 saati geçmeyecek biçimde ÜNİVERSİTEnin ihtiyacı olduğu konularda kampüsde çalışma olanağı sağlanır. Işık ÜNİVERSİTEsi’nin ayrıca Şile Liseleri öğrencilerine, Şile’den Yunanistan’a göç eden ailelerin çocuklarına verdiği burslar ve çeşitli indirimler (spor, sanat, kardeş, şehit çocuğu indirimleri) vardır. Ayrıntılı bilgi “http://www.isikun.edu.tr” adresli web sitesindeki Burs Yönergesinden alınabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.