SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

19 Temmuz 2010

FATİH ÜNİVERSİTESİ 2010-2011 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Fatih ÜNİVERSİTEsinde eğitim ve öğretim ücrete tabidir. ÜNİVERSİTE, öğretimini İstanbul ve Ankara kampüslerinde sürdürmektedir.
2010-2011 eğitim-öğretim yılında öğretim ücreti; Tıp Fakültesi programı için 20.000 TL; Eğitim Fakültesi programı için 12.000 TL; Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin İngilizce programları için 16.500 TL, Türkçe programları için 14.850 TL; Hukuk Fakültesi için 16.500 TL; Fen-Edebiyat Fakültesinin İngilizce ve dil programları (Türk Dili ve Edebiyatı, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Ispanyol Dili ve Edebiyatı, Çin Dili ve Edebiyatı, Rus Dili ve Edebiyatı) için 12.650 TL, Türkçe programları için 11.550 TL; Hemşirelik Yüksekokulu için 11.550 TL; Meslek Yüksekokulları ve II. öğretim programları için 9.000 TL; bütün önlisans ve lisans programlarının Hazırlık Okulu için 14.500 TL’dir. Öğretim ücretlerine KDV dahildir. Öğretim ücretleri banka sözleşmesinde belirtilen şekli ile (10) on taksitte tahsil edilir. ÜNİVERSİTEmiz Çevre Mühendisliği, Biyoloji, Kimya, Fizik, Çin Dili ve Edebiyatı, Rus Dili ve Edebiyatı ile Ispanyol Dili ve Edebiyatı bölümlerini tercih eden şehit aileleri çocuklarına %50 indirim yapılır. Öğretim ücretinin kesin kayıt sırasında peşin ödenmesi halinde %5 indirim uygulanır. Eğitim- öğretim ücreti artışı her yıl Toptan Eşya Fiyatları Endeksi (TEFE) ve Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) ortalaması alınarak hesaplanır. Fatih ÜNİVERSİTEsine ilk defa kayıt yaptıran her öğrenciye ÜNİVERSİTEdeki eğitim öğretimde kullanması için ücretsiz bir dizüstü bilgisayar verilir.Fatih ÜNİVERSİTEsi Hazırlık Okuluna kayıt olan tüm öğrencilere ücretsiz ders kitabı verilir.
Fatih ÜNİVERSİTEsinin Tam Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, öğretim ücretinin tümünü, %50 Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, öğretim ücretinin yarısını, %25 BURSLU programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs ise öğretim ücretinin yüzde yirmibeşini karşılayacaktır. Öğrenim bursu öğrencinin öğrenime devam ettiği sürece kesilmeden devam eder. Ayrıca 2010 ÖSYS sıralamada ÜNİVERSİTEmizin burslu programlarını tercih edip, kayıt yaptıran öğrencilere sekiz (8) ay süre ile kayıt yaptırdığı puan türüne göre ilk 100’e girenlere 1000 TL, ilk 500’e girenlere 750 TL, ilk 1000’e girenlere 500 TL, ilk 3000’e girenlere 250 TL aylık “Özel Burs” verilir. Özel Bursun devamı için öğrencinin; yarıyıl not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması ve başarısız dersinin bulunmaması şarttır. Öğretim süresi boyunca her yarıyıl sonunda yapılacak değerlendirmeye göre Hazırlık Okulu hariç üstün başarı gösteren öğrencilere, o yarıyılı izleyen öğretim yarıyılı için geçerli olmak üzere karşılıksız aylık 250 TL “Akademik Başarı Bursu” verilir. Öğrenci yukarıda belirtilen burslardan kendisinin lehine olan sadece birinden yararlanır. Ayrıca öğrenim bursu kazanan öğrencinin öğrenim gördüğü bölümün derslerine ait kitap alımlarının yıllık 400
TL tutarı kadar olanı ÜNİVERSİTEmizce karşılanır. Burslar karşılıksız olup Hazırlık Okulu programlarında geçen süreyi de kapsamaktadır. Burslu programa yerleştirilen öğrenciler ÜNİVERSİTE bünyesinde bölüm değiştirdikleri takdirde burs haklarını kaybederler.
ÜNİVERSİTEmize Y-MF-1,2,3,4 , Y-TM-1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türlerinde ilk 1000’e giren öğrenciler ile Y-DIL-1,2,3 puan türlerinde ilk 200’e giren öğrenciler bölümlerin %50 Burslu ya da Ücretli kadrolarını kazansalar dahi tam burslu statüsünde öğrenim göreceklerdir. ÜNİVERSİTEmizi burslu kazanıp Y-MF-1,2,3,4 , Y-TM-
1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türünde ilk 1000’e giren öğrenciler ile Y- DIL-1,2,3 puan türünde ilk 200’e giren öğrenciler ÜNİVERSİTE yurtlarından ücretsiz, Y-MF-1,2,3,4 ,Y-TM-1,2,3 ve Y-TS-1,2 puan türünde ilk 3000’e giren öğrenciler ile Y-DIL-1,2,3 puan türünde ilk
500’e giren öğrenciler ise ÜNİVERSİTE yurtlarından %50 indirimli olarak yararlanırlar.
Yurtlarda ücretsiz barınma imkanı kazanan öğrencilerin bursluluk durumu Fatih ÜNİVERSİTEsi Yurtlar Yönetmeliği kapsamında disiplin cezası almadığı sürece devam eder. ÜNİVERSİTEye yeni kayıt yaptıran öğrencilere ÜNİVERSİTE yurtlarında kalabilmeleri için öncelik tanınır. Yurt ücretinin 990 TL’lik ilk taksiti kayıt esnasında olmak üzere, diğer taksitler ayda 495 TL olarak (8) sekiz müteakip ay içerisinde tahsil edilir. Yurt ücretine sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil olup, kampüs dışındaki yurtlarda kalan öğrenciler için yurt-ÜNİVERSİTE ulaşım hizmetleri ücretsizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.