SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

15 Haziran 2010

MALTEPE ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Maltepe Üniversitesinde eğitim ücrete tabidir.

Tıp Fakültesi 22. 500 TL,
Eğitim Fakültesi 13.850 TL,
diğer fakülteler 16.950 TL,
Hemşirelik Yüksekokulu 6.500,TL,
Meslek Yüksekokulunun örgün programları 9.250 TL.,
uzaktan eğitim sistemiyle öğrenci kabul eden programları 2.800 TL.
örgün öğretim hazırlık sınıfı ücretleri 16.950 TL’dir.
Bu ücretlere KDV dahildir.

Hemşirelik Yüksekokulu ile Meslek Yüksekokulu örgün öğretim hazırlık sınıfını zorunlu veya ihtiyari olarak okuyacaklara fakültelerin hazırlık sınıfı ücreti uygulanır.
Ancak bu öğrencilere Mütevelli Heyeti tarafından %50 oranında burs verilir.
Yıllık öğrenim ücreti ödemeleri, Üniversite tarafından ilan edilen anlaşmalı bankanın açacağı taksitli kredi hesabı prosedürüne uygun sözleşme düzenlenerek yapılır.
Kayıt sırasında alınacak peşinattan sonra kalan öğrenim ücreti Ekim-Mayıs ayları arasında sekiz taksitte ödenir.
Ücretin iki taksitte ödenmesi talebi halinde 1/2 si kayıt anında, 1/2 si bahar dönemi başında (20 Ocak’a kadar) olmak üzere vadelendirilir.

16.950 TL olan fakülte ücretlerinin kayıt anında 1.750 TL’si peşin, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 1.900 TL olarak sekiz taksitte ödenir.
Eğitim Fakültesi ücreti olan 13.850 TL’nin kayıt anında 1.450 TL’si peşin, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 1.550 TL olarak sekiz taksitte ödenir.
Tıp Fakültesi ücreti olan 22.500 TL’nin kayıt anında 2.500 TL’si peşin, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 2.500 TL olarak sekiz taksitte ödenir.
Hemşirelik Yüksekokulu ücretinin 700 TL’si kayıt anında peşin olarak, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 725 TL olarak 8 taksitte ödenir.
Meslek Yüksekokulu örgün öğrenim ücretinin 1.050 TL’si kayıt anında peşin olarak, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 1.025 TL olarak 8 taksitte ödenir.

Uzaktan eğitim programlarında ücretin kayıt anında 240 TL’si peşin, kalanı ise her ayın yirmisine kadar 320 TL olarak sekiz taksitte ödenir. Bu programda dersler internete dayalı uzaktan eğitim sistemiyle yürütülecektir. Bu programlara alınan öğrencilerin internete erişimli bir kişisel bilgisayarı kullanma olanağına sahip olmaları gerekmektedir. Bu programların güz ve bahar yarıyılına ait derslerin sınavları Üniversitede yüz yüze yapılacaktır.

Üniversitemize ait bütün ücretlerinin tamamının kayıt anında peşin ödenmesi halinde %5 indirim uygulanır.
Sonraki yıllarda eğitim ücretine yapılacak artışlar enflasyon oranındaki artış kadar olacaktır. Her yıl için öğrenim ücreti Mütevelli Heyeti tarafından yeniden belirlenip, akademik yıl başlamadan ilan edilir.
Tüm öğrenciler giriş yıllarına bakılmaksızın, o akademik yıl için açıklanan öğrenim ücretine ve ödeme koşullarına uymakla yükümlüdür.

Üstün Başarı Burslu programlara ilgili puan türünde yerleştirilen öğrenciler, ilgili programa yerleştirilmede esas olan puan türünden (Ek puan ile yerleşenler hariç) ilk 2 000 öğrenci içindeyse üstün başarı bursundan faydalanırlar. Bu öğrencilere sağlanan burs karşılıksız olup eğitim öğretim ücretinin tamamını, 9 ay süreyle ayda 300.00 TL burs desteğini ve üniversiteye ulaşım için servis olanaklarını kapsamaktadır. Bu öğrencilerden ilgili programa yerleştirilmede esas olan puan türünden ilk 1 000’e girenlere yukarıdaki imkanlara ek olarak öğrenci evlerinde barınma ve yemek olanakları sağlanır.
Üstün Başarı Bursundan, sıralamada 2001 ve daha alt sırada yer alanlar tercih edip ilgili bölüme yerleşseler bile eğitim-öğretim ücretini öderler ve diğer haklardan yararlanamazlar.

Tam burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs karşılıksız olup sadece eğitim-öğretim ücretinin tamamını kapsamaktadır. Bunun dışında kalan barınma, beslenme, kitap vb. konular öğrenci tarafından karşılanır Tam bursa hak kazanmak için ilgili programa yerleştirilmede esas olan puan türündeki başarı sıralamasında Türkiye genelinde ilk 50.000 içinde yer almak zorunludur. (Ek puanla derece yapanlar hariç). Tam Burstan, sıralamada 50.001 ve daha alt sırada yer alanlar tercih edip ilgili bölüme yerleşseler bile eğitim-öğretim ücretini öderler.

%50 Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere verilen burs, karşılıksız olup sadece eğitim-öğretim ücretinin yarısını kapsamaktadır. Bursun dışında kalan barınma, beslenme, kitap vb. konular öğrenci tarafından karşılanır. %50 Destek Bursa hak kazanabilmek için ilgili programa yerleştirilmede esas olan puan türünde Türkiye genelinde, a) SAY-2 puan türünde ilk 100.000 içinde yer almak, b) EA-2 ve SÖZ-2 puan türleri için ise ilk 200.000 içinde yer almak zorunludur. (Ek puanla derece yapanlar hariç) a) seçeneği için 100.001, b) seçeneği için 200.001 ve daha alt sırada yer alanlar tercih edip ilgili bölüme yerleşseler bile eğitim-öğretim ücretini öderler.

DIL, EA-1, SAY-1 ve SÖZ-1 puan türüyle öğrenci kabul edilen programlarda yukarıda belirtilen burs kriterleri aranmaz. Üniversite tarafından verilen burslar hazırlık sınıfı ve normal öğretim süresini kapsar. Bursun öğrencinin yerleştirildiği öğrenim süresi boyunca (önlisans 4 yarıyıl, lisans 8 yarıyıl, tıp 12 yarıyıl) akademik başarıya bakılmaksızın devam eder. Disiplin cezası alanlar ve devamsızlık nedeniyle başarısız olanlar bursluluk hakkından yararlanamazlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.