SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

15 Haziran 2010

KOÇ ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Koç Üniversitesinde eğitim-öğretim ücrete tabidir.

2009-2010 ders yılında yerleştirilen öğrenciler için eğitim-öğretim ücreti bütün programlar için KDV dahil 27.500 TL’dir.
Ücretler iki taksitte ödenir.

Yurtta kalmak isteyenler için 2009-2010 ders yılında yarıyıl başına
1 yataklı oda ücreti 3.750 TL,
2 yataklı oda ücreti kişi başına 2.500 TL,
4 yataklı oda ücreti kişi başına 1.600 TL’dir.
Bu ücretlere KDV dahildir.
Yurtta kalma talepleri yurtlardaki oda imkanları nispetinde karşılanmaktadır.

Koç Üniversitesinde burslu olarak da eğitim imkânı vardır. Yaklaşık her 3 öğrencimizden biri burslu olarak üniversitemize devam etmektedir.
Burslar karşılıksız olup öğrencinin yerleştirildiği programda eğitimi için verilir ve sadece normal öğrenim süresince devam eder ve uzatılmazlar.
Bu süre Yabancı Dil Hazırlık Programı okuyacak öğrenciler için beş yıl; Dil Hazırlık Programında okumadan birinci sınıftan başlayan öğrenciler için dört yıldır.
Derslere devamlılık gösteren öğrenciler akademik başarısızlığa bağlı olarak burs kaybı yaşamazlar.
Daha önce tam veya destek burslu kontenjandan Koç Üniversitesinin bir lisans programına yerleşmiş olup bu programı tamamlamış veya ayrılmış olanlar tam veya destek burslu öğrenimden yararlanamazlar.

Öğretim, yurt ücretleri ve burslar her yıl Mütevelli Heyet tarafından, fiyat ve maliyet artışları ile o yılın üniversite bütçesi göz önünde tutularak saptanır.

Başarı Bursu: Koç Üniversitesinin Başarı Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs
(a) öğretim ücretini;
(b) masraflarına katkı olarak 9 ay süreyle ayda 340 TL burs desteğini;
(c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde Öğrenci Dekanlığı Bursu koşullarını yerine getirerek yurtlarda ücret ödemeden kalmasını kapsar.

Öğrenci Dekanlığı Bursu karşılığında yurtta kalmayı tercih etmeyenlere ikinci seneden itibaren her yıl 9 ay süreyle ayda 350 TL ayrıca ödenir.

Yüksek Başarı Bursu: Başarı Burslu bir programa yerleştirilen öğrenci yerleştirildiği puan türünden ÖSS sıralamasında ilk 1000 öğrenci içindeyse Yüksek Başarı Bursundan yararlanır.
Bu öğrencilere sağlanan burs
(a) öğretim ücretini;
(b) masraflarına katkı olarak 9 ay süreyle ayda 390 TL burs desteğini;
(c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda ücret ödemeden kalmasını kapsar.
Bu öğrencilerden yurtta kalmayı tercih etmeyenlere ikinci seneden itibaren her yıl 9 ay süreyle ayda 350 TL ayrıca ödenir.
Yüksek Başarı Burslu öğrenciler, Üniversitenin Öğrenci Dekanlığı Bursu için başvuru yapabilirler.

Özel Başarı Bursu: Başarı Burslu bir programa yerleştirilen öğrenci yerleştirildiği puan türünden ÖSS sıralamasında ilk 100 öğrenci içindeyse Özel Başarı Bursundan yararlanır.
Bu öğrencilere sağlanan burs
(a) öğretim ücretini;
(b) masraflarına katkı olarak 9 ay süreyle ayda 440 TL burs desteğini;
(c) öğrencilerin arzu ettikleri takdirde yurtlarda 2 kişilik odalarda ücret ödemeden kalmasını;
(d) öğretimleri süresince ders kitabı giderlerini;
(e) 2009–2010 ders yılında bir seferlik 1.500 TL’lik giriş başarı ödülünü kapsar.
Bu öğrencilerden yurtta kalmayı tercih etmeyenlere ikinci seneden itibaren her yıl 9 ay süreyle ayda 350 TL ayrıca ödenir.
Özel Başarı Burslu öğrenciler, Üniversitenin Öğrenci Dekanlığı Bursu için başvuru yapabilirler.

Destek Bursu: Koç Üniversitesinin Destek Burslu programına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, sadece öğretim ücretinin %50’sini kapsar.

I.B. Destek Bursu: Uluslararası Bakalorya (IB) diploması toplam not ortalaması 32 ve üstü olan burssuz veya destek burslu yerleştirilen öğrencilere eğitim ücretinden %25 indirim verilecektir.

Abitur Destek Bursu: Abitur diploması toplam not ortalaması 2 veya daha iyi olan öğrencilere ödemeleri gereken eğitim-öğretim ücretinden %25 indirim yapılır.

Matura (Reifeprüfung) Destek Bursu: Matura diploması toplam not ortalaması 1.5 veya daha iyi olan öğrencilere ödemeleri gereken eğitim-öğretim ücretinden %25 indirim yapılır.

Şehit Çocukları Bursu: ÖSS sınavı sonucunda Koç Üniversitesinin burssuz programlarından birine girme hakkı kazanan şehit çocukları Başarı Burslu kategorisinde değerlendirilir.

İhtiyaç Bursu: Üniversitemize burssuz olarak yerleştirilen öğrencilerin öğretim masraflarını kendilerinin karşılaması ana ilkedir. Ancak, ailenin durumunda ciddi bir mali değişiklik olduğu takdirde, çok sınırlı miktarda öğrenciye Burs Komitesince tam veya kısmi burslar verilebilir. Üniversiteye yeni giren öğrenciler ilk yıllarını tamamlamadan İhtiyaç Bursundan yararlanamazlar.

Öğrenci Dekanlığı Bursu: Koç Üniversitesi öğrencilerine Öğrenci Dekanlığı bünyesindeki faaliyetlere katkı karşılığında Öğrenci Dekanlığı Bursundan yararlanma imkanı sağlanmıştır.

Kitap Bursu: Her akademik dönem başında Kitap Bursu başvurusu yapan öğrenciler İhtiyaç durumlarına göre değerlendirilir ve kısmi ya da tam olarak kitap giderleri karşılanır. Kitap Bursu miktarı ve verilecek öğrenci sayısı her dönem için yeniden gözden geçirilebilir.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Koç Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulunda eğitim-öğretim ücrete tabiidir.
2009-2010 ders yılında eğitim-öğretim ücreti KDV dahil 7.000 TL’dir.
Ücretler iki taksitte ödenir.

Koç Üniversitesi Hemşirelik Programında burslu olarak da eğitim imkanı vardır.

Bu programa yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs
(a) eğitim-öğretim ücretini;
(b) yurtlarda ücret ödemeden kalmayı;
(c) masraflarına katkı olarak, koşulları sağlayan öğrencilere, 10 ay süreyle ayda 170 TL burs desteğini ve ders günlerinde her gün iki öğün yemeği kapsamaktadır.
Burslar karşılıklı olup, öğrencinin yerleştirildiği Hemşirelik Programında eğitimi için verilir ve normal dört yıldır.
Öğrenciler mezun olduktan sonra, burslu okudukları her yıl karşılığında Amerikan Hastanesinde bir yıl mecburi hizmetle yükümlü olacaktır.
Bu çalışmaları karşılığında Amerikan Hastanesinde günün şartlarına uygun ücret ödenecektir.

Hemşirelik Yüksek Okulunda eğitim-öğretim ve yurt olanakları Nişantaşı kampusunda yer almaktadır.
Daha önce tam veya destek burslu kontenjandan Koç Üniversitesinin bir lisans programına yerleşmiş olup bu programı tamamlamış veya ayrılmış olanlar tam veya destek burslu öğrenimden yararlanamazlar.

Eğitim-öğretim ücreti ve burslar her yıl Mütevelli Heyet tarafından, fiyat ve maliyet artışları ile o yılın üniversite bütçesi göz önünde tutularak saptanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.