SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

20 Haziran 2010

FATİH ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Fatih Üniversitesinde eğitim ve öğretim ücrete tabidir.

Üniversite, öğretimini İstanbul ve Ankara kampüslerinde sürdürmektedir.
2009-2010 eğitim-öğretim yılında öğretim ücreti;
Tıp Fakültesi programı için 17.600 TL,
Mühendislik ile İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İngilizce programları 16.500 TL,
Türkçe programları için 14.850 TL,
Hukuk Fakültesi için 16.500 TL,
Fen-Edebiyat Fakültesinin İngilizce ve dil programları için 12.650 TL,
Türkçe programlar için 11.550 TL;
Hemşirelik Yüksekokulu 11.550 TL;
Meslek Yüksekokulları ve ikinci öğretim programları için 9.000 TL,,
bütün önlisans ve lisans programlarının hazırlık okulu 14.500 TL’dir.
Öğretim ücretlerine KDV dahildir.

Öğretim ücretleri banka sözleşmesinde belirtilen şekliyle (10) on taksitte tahsil edilir.

Üniversitemiz Çevre Mühendisliği, Biyoloji, Kimya, Fizik, Çin Dili ve Edebiyatı, Rus Dili ve Edebiyatı ile Ispanyol Dili ve Edebiyatı bölümlerini tercih eden şehit aileleri çocuklarına %50 indirim yapılır.

Öğretim ücretinin kesin kayıt sırasında peşin ödenmesi halinde %5 indirim uygulanır.

Eğitim-öğretim ücreti her yıl Toptan Eşya Fiyatları Endeksi (TEFE) ve Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) ortalaması alınarak hesaplanır.

Fatih Üniversitesine ilk defa kayıt yaptıran her öğrenciye üniversitedeki eğitim öğretimde kullanması için ücretsiz bir dizüstü bilgisayar verilir.

Fatih Üniversitesinde Hazırlık Okuluna kayıt olan tüm öğrencilere ücretsiz ders kitabı verilir.

Fatih Üniversitesinin Burslu programlarına yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, öğretim ücretinin tümünü, %50 BURSLU programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs ise öğretim ücretinin yarısını karşılayacaktır.
Öğrenim bursu öğrencinin öğrenime devam ettiği sürece kesilmeden devam eder.

Ayrıca 2009 ÖSS sınavındaki sıralamada üniversitemizin burslu programlarını tercih edip, kayıt yaptıran öğrencilere sekiz (8) ay süre ile kayıt yaptırdığı puan türüne göre ilk 100’e girenlere 1.000 TL, ilk 500’e girenlere 750 TL, ilk 1000’e girenlere 500 TL, ilk 3000’e girenlere 250 TL aylık “Özel Burs” verilir.
Özel Bursun devamı için öğrencinin; yarıyıl not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması ve başarısız dersinin bulunmaması şarttır.

Öğretim süresi boyunca her yarıyıl sonunda yapılacak değerlendirmeye göre Hazırlık Okulu hariç üstün başarı gösteren öğrencilere, o yarı yılı izleyen öğretim yarıyılı için geçerli olmak üzere karşılıksız aylık 250 TL “Akademik Başarı Bursu” verilir.

Öğrenci yukarıda belirtilen burslardan kendisinin lehine olan sadece birinden yararlanır.

Ayrıca öğrenim bursu kazanan öğrencinin öğrenim gördüğü bölümün derslerine ait kitap alımlarının yıllık 300 TL tutarı kadar olanı Üniversitemizce karşılanır.

Burslar karşılıksız olup hazırlık okulu programlarında geçen süreyi de kapsamaktadır.

Burslu programa yerleştirilen öğrenciler üniversite bünyesinde bölüm değiştirdikleri takdirde burs haklarını kaybederler.

Üniversitemizi burslu olarak kazanıp Y-ÖSS-SAY-2, Y-ÖSS-EA-2 ve Y-ÖSS-SÖZ-2 puan türlerinden ilk 1000’e giren öğrenciler üniversite yurtlarından ücretsiz, aynı puan türlerinden ilk 3000’e girenler ise üniversite yurtlarından %50 indirimli olarak yararlanırlar.

Üniversitemizi burslu olarak kazanıp Y-ÖSS-DİL puan türünden ilk 200’e giren öğrenciler ise üniversite yurtlarından ücretsiz yararlanırlar.

Yurtlarda ücretsiz barınma imkanı kazanan öğrencilerin bursluluk durumu Fatih Üniversitesi Yurtlar Yönetmeliği kapsamında disiplin cezası almadığı sürece devam eder.

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilere üniversite yurtlarında kalabilmeleri için öncelik tanınır.

Yurt ücretinin 835 TL’lik ilk taksidi kayıt esnasında olmak üzere, diğer taksitler ayda 480 TL olarak (8) sekiz müteakip ay içerisinde tahsil edilir.

Yurt ücretine sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil olup kampüs dışındaki yurtlarda kalan öğrenciler için yurt-üniversite ulaşım hizmetleri ücretsizdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.