SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

09 Haziran 2010

DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK VE İNDİRİMLER

Doğuş Üniversitesinde eğitim ücrete tabidir.
Öğretim ücreti her yıl Mütevelli Heyetince tespit edilir ve duyurulur.

2009 - 2010 ders yılında öğretim ücreti KDV dahil;
ingilizce lisans programlarında 17.940 TL,
Türkçe lisans programlarında 16.800 TL,
ingilizce Hazırlık Sınıfında 17.940 TL,
Meslek Yüksekokulunun Türkçe gündüz programlarında 5.820 TL,
Türkçe ikinci öğretim programlarında 6.720 TL’dir.

Öğretim ücreti 6 eşit taksite bölünerek, 3'ü güz yarı yılı içinde ve 3'ü bahar yarı yılı içinde olacak şekilde ve ilk taksit kesin kayıt sırasında, geri kalan 5 taksit ise Rektörlükçe ilan edilen tarihlerde ödenmek üzere taahhüt edilerek öğrenci tarafından ödenecektir. Öğretim ücretinin tamamını akademik yıl başında ödeyenlere %6 indirim yapılacaktır.

Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, sadece öğretim ücretini kapsamaktadır. Karşılıksız olan bu burs, disiplin cezası alınmaması koşuluyla 2547 sayılı kanunun 44. maddesinde belirtilen normal öğrenim süresince devam eder.

Öğretim dili Türkçe olup da Hazırlık Sınıfı zorunlu olmayan önlisans/ lisans programlarına yerleştirilen öğrenciler, isterlerse, öğretim ücretini ödeyerek bir yıl süre ile ingilizce Hazırlık Programına katılabilirler ve bu programın 2009-2010 ders yılında öğretim ücreti KDV dahil 16.800 TL’dir.

Daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görüp herhangi bir nedenle ayrılan veya mezun olan öğrenciler üniversiteye giriş başarı burslarından (burslu kontenjanlardan ve aşağıda (b) bendinde belirtilen indirim ile burs desteğinden) yararlanamazlar.

Doğuş Üniversitesinde burslu programlara yerleşme dışında aşağıda belirtilen indirim ve destek bursları verilmektedir.
a) Ücretli lisans programlarına birinci tercihinden yerleştirilenlere %20 oranında öğretim ücreti indirimi,
b) sayısal, eşit ağırlıklı ve sözel puan ile öğrenci alınan lisans programlarına, ek puanla derece yapanlar hariç, 0,8 AOBP’li yerleşme puanı ile programın puan türüne göre Türkiye genelinde ilk 5000 içinde yer alarak yerleştirilenlere %50 öğretim ücreti indirimi ve 9 ay süre ile 250 TL aylık öğretim bursu desteği,
c) 2009-ÖSYS sonucunda yapılan sıralamaya göre (b) şıkkında belirtilen tespitler içinde olup kılavuzdaki burslu kontenjanlara yerleştirilenlere 9 ay süre ile aylık öğretim bursu desteği,
d) Uluslararası Bakalorya (IB) öğrencilerine diploma notu 45 olanlara %100, 40-44 arasında olanlara %75, 33-39 arasında olanlara %40, 24-32 arasında olanlara %15 oranında öğretim ücreti indirimi,
e) Lisans programlarımıza yerleştirilen terör ile şehit olmuş TSK ve Emniyet mensuplarının çocuklarına %100 oranında öğretim ücreti indirimi,
f) Ücretli lisans programlarımıza yerleştirilen TSK ve Emniyet Mensublarına %20 oranında öğretim ücreti indirim,
g) Doğuş Lisesi ve Doğuş Fen Lisesinden mezun olup, lisans programlarına yerleştirilenlere %15 oranında öğretim ücreti indirimi,
h) Doğuş Üniversitesinde öğrenim görmekte olan kardeş öğrenciler ile Doğuş Eğitim Kurumlarında kardeşi olanlara %10 oranında öğretim ücretim,
i) Her akademik yıl sonunda yapılacak değerlendirmeye göre Genel Ağırlıklı Not Ortalamasını 4,00 üzerinden 3,00 ve üstüne çıkaran her öğrenciye Mütevelli Heyetince akademik yılın başında ilan edilen kriterlere göre, o yılı izleyen öğretim yılı ücretinden % 10 ile % 90 arasında indirim yapılır.

Ayrıca, diğer burs imkanları ve bursların hangi durumlarda devam edeceği Üniversitenin “Burs Yönergesi”nde, belirtilmiştir.
öğrenci, birden fazla indirim kapsamına girerse sadece birisinden ve en yüksek olanından yararlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.