SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

14 Haziran 2010

ATILIM ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Atılım Üniversitesinde öğretim ücrete tabidir.

2009-2010 ders yılında öğretim ücreti
Mühendislik Fakültesi bölümleri ile Hukuk Fakültesi için KDV dahil12.500 ABD Dolarıdır.
Diğer 4 yıllık bölümler ile tüm bölümlerin hazırlık sınıfları için KDV dahil 12.000 ABD Dolarıdır.
(TC Merkez Bankası ABD Dolar döviz alış kurunun 1.50 TL’yi aşması durumunda 2009 - 2010 öğretim yılı için dolar kuru en fazla 1.50 TL olarak esas alınacaktır.)

Bu ücretin yarısı ilk kayıt sırasında, diğer yarısı ikinci yarı yıl başlamadan akademik takvimde belirtilen tarihler arasında, ABD Doları ya da o günkü TC Merkez Bankası ABD Doları döviz alış kuru esas alınarak, TL olarak iki eşit taksit halinde ödenecektir.

Öğretim ücretleri her yıl üniversite tarafından yeniden saptanır. Ücret tespit edilirken fiyat ve maliyet artışları ile o yılın üniversite bütçesi göz önünde tutulur.

Üniversitede öğretim dili İngilizcedir. (Bazı programlarda Türkçe’dir.)

Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burslar, Burs Yönetmeliğinde öngörülen başarı şartlarının yerine getirilmesi koşulu ile, sadece eğitim ücretini kapsar.
Tam (%100) Burslu öğrencilerden her sene Mütevelli Heyeti tarafından tespit edilen katkı payı alınmaktadır.
2009 - 2010 öğretim yılı için tespit edilen katkı payı 1000 ABD Dolarıdır.
Bu katkı payı akademik takvimde belirtilen öğretim ücretlerinin ödeme tarihlerinde iki eşit taksitte ödenir.
Tam burs (%100) kazananlar, ilk yıl eğitim ücretinin tamamından, (% 50) burs kazanan öğrenciler ise eğitim ücretinin yarısından muaf tutulurlar.

Bursun devam etmesi için öğrencilerin hazırlık okulu tarafından yapılan Atılım Üniversitesi İngilizce Yeterlik Sınavında başarılı olmaları ya da üniversitece eşdeğerliliği kabul edilen İngilizce sınavlarından birinde başarılı olduğunu belgelendirmeleri ya da Hazırlık Okulunun eğitim süresi her biri en az 8-12 hafta olan 3 kur düzeyini başarı ile tamamlayarak Hazırlık Okulu tarafından yapılan (Proficiency) İngilizce Yeterlik Sınavından ingiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü ve Mütercim - Tercümanlık bölümü öğrencilerinin 75, diğer bölüm öğrencilerinin 70 başarı notu alarak bölüme geçiş hakkı kazanmaları gerekir.
Hazırlık eğitiminden sonra bursun devam etmesi için ÖSS sonuçlarına göre %100 burslu öğrenim gören öğrencilerin okudukları her yılın sonunda akademik genel not ortalamasının 3.00, ÖSS sonuçlarına göre (%50) burslu öğrenim gören öğrencilerin akademik genel not ortalamasının 2.50 olması ve tüm derslerini başarı ile tamamlayarak bir üst sınıfa geçiş hakkını kazanmaları gerekir.

Bu bursların dışında, Atılım Üniversitesi Burs Yönetmeliği’nde belirtilen şartları sağlayan öğrencilere (Hazırlık Sınıfı hariç) genel not ortalamalarına göre burs verilir.

Uzaktan Eğitim sistemiyle Türkçe eğitim veren önlisans programının yıllık ücreti 3000 TL + KDV’dir.
Öğretim ücretinin yarısı ilk kayıt sırasında diğer yarısı ikinci yarıyıl başlamadan akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ödenecektir. Bu programlarda dersler internete dayalı uzaktan eğitim sistemiyle yürütülecektir. Bu programlara kayıt yaptıran öğrencilerin internete erişim için bir kişisel bilgisayarı kullanma olanağına sahip olmaları gerekmektedir. Güz ve bahar yarıyılına ait derslerin final sınavları kampüste yapılacaktır. Kayıt yaptıracak öğrencilere yazılım ve CD-ROM eğitim paketi ücretsiz verilir. Ancak ders kitapları için ayrıca ücret alınır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.