SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

14 Haziran 2010

PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

IMEAK Deniz Ticaret Odasının desteği ile Türk Deniz Eğitim Vakfı (TÜDEV) tarafından kurulan Piri Reis Üniversitesinde eğitim ücretlidir.

2009-2010 eğitim-öğretim yılı ücreti;
İngilizce hazırlık sınıfı dahil tüm programlar için 16.000 TL+KDV’dir.

Yıllık öğretim ücretinin ilk taksiti kayıt sırasında, geri kalan 5 taksit ise; güz yarıyılı için; Kasım, Aralık, bahar yarıyılı için; Şubat, Mart ve Nisan aylarının ilk haftası içerisinde eşit olarak ödenmek üzere taahhüt edilerek öğrenci tarafından ödenecektir.
Öğretim ücretinin tamamını akademik yıl başında ödeyenlere %6 indirim yapılacaktır.

Ayrıca 2009-2010 eğitim-öğretim yılında İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin öğlen yemekleri ile ders kitapları kurucu vakfımız TÜDEV tarafından ücretsiz olarak karşılanacaktır.

Piri Reis Üniversitesi, ÖSS’de ve üniversitedeki normal öğrenim döneminde başarı gösteren öğrencilere aşağıdaki bursları verecektir.
Y-ÖSS sıralamasında yerleşme puanı türünden ek puanla derece yapanlar hariç;
a) ilk 2000 öğrenci içine girip Üniversitemizi tercih eden öğrencilerden hazırlık ve normal öğrenimleri süresince; öğretim ücreti alınmaz ve 9 ay boyunca kendilerine aylık net 500 TL maddi yardım olarak verilir.
b) 2001-5000 öğrenci içine girip Üniversitemizi tercih eden öğrencilerden hazırlık ve normal öğrenimleri süresince öğretim ücreti alınmaz.
c) 5001-8000 öğrenci içine girip Üniversitemizi tercih eden öğrencilerden hazırlık ve normal öğrenimleri süresince öğretim ücretinin %50’si alınmaz.
d) Üniversitemize ÖSS kontenjanından; Tam burslu (%100 indirimli) yerleşen öğrencilerden öğrenimleri süresince öğretim ücreti alınmaz %50 burslu yerleşen öğrencilerden ise öğrenimleri süresince öğretim ücretinin %50’si alınmaz. Daha önce herhangi bir yükseköğretim programından mezun olanlar ÖSS kontenjanından verilen burslardan yararlanamazlar.
e) Üniversitemize ilk üç tercihten yerleşen öğrencilerden hazırlık dahil normal öğretim süresi boyunca öğretim ücretinin %20’si alınmaz.
f) Anadolu Denizcilik Teknik, Anadolu Denizcilik Meslek, Denizcilik Meslek, Denizcilik Endüstri Meslek, Gemi Yapı Meslek, Meteoroloji Meslek Liselerinin; Gemi Makineleri/Makine alanından mezun olup Denizcilik Yüksekokulumuz Gemi Makineleri Bölümüne yerleşenlere %40, Güverte alanından mezun olup Güverte bölümümüze yerleşenlere %30 diğer alanlardan mezun olup bu iki bölüme yerleşenlere %25 indirim yapılır.

Ücretli ve kısmi burslu/indirimli öğrencilere üniversite hazırlık sınıfı hariç her akademik yıl sonunda yapılacak değerlendirmeye göre Genel Ağırlıklı Not Ortalamasını 4.00 üzerinden 3.00 ve üstüne çıkaran her öğrenciye o yılı izleyen öğretim yılı ücretinden Mütevelli Heyetince akademik yılın başında ilan edilen kriterlere göre %10 ile %75 arasında indirim yapılır. Bu bursun süresi bir (1) yıldır.

Karşılıksız olan bu burslar öğrenci başarılı olduğu sürece devam eder. Öğrencilerden yabancı dil hazırlık öğrenimini ilk yıl sonunda başarı ile bitiremeyip tekrarlamak zorunda kalanların bursu kesilir. Bu şekilde bursu kesilenlerin yabancı dil hazırlık öğrenimini başarıyla tamamlayarak normal öğrenimlerine başlamaları durumunda kendilerine bursları tekrar bağlanır.

Normal öğretim dönemlerinde; Genel Not Ortalamasının (GNO) 2.00’nin altına düşmesi halinde öğrenci uyarılır. Öğrencinin izleyen dönemde GNO’sunu 2.00’nin üzerine çıkarması halinde bursu devam eder, aksi halde bursu kesilir. Bursu kesilen öğrenci daha sonraki yarıyıllarda GNO’sunu 2.00'ın üzerine çıkarırsa bursu tekrar bağlanır.
Öğrenci birden fazla indirim kapsamına girerse sadece birisinden ve en yüksek olanından yararlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.