SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

12 Ocak 2011

2011 YGS’YE KİMLER BAŞVURABİLİR?- ÖSYS KILAVUZU

.
Öğrenim durumları aşağıdakilerden birine uyanlar 2011-ÖSYS'ye (Sınavsız Geçiş dahil) başvurabilirler:

  • 2010-2011 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının (lise veya dengi okullar, açık öğretim lisesi) son sınıfında okumakta olan öğrenciler,
  • Ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar,
  • Ortaöğretim kurumlarının dışarıdan bitirme sınavlarına girenler,
  • Ortaöğretim kurumlarını bitirmiş olanlar,
  • Ortaöğrenimlerini yabancı ülkelerde yapanlardan durumları yukarıdakilerden birine uyanlar.

Ayrıca durumları yukarıdakilerden birine uyan yabancı uyruklu veya hiçbir devletin uyruğunda olmayan adaylar ile T.C. yükseköğretim kurumlarından disiplin suçu nedeniyle kaydı silinenler de 2011-ÖSYS’ye başvurabilirler ancak bu adaylar, 2011-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programları kontenjanlarına yerleştirilmezler. Ancak doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenlerin 5901 Sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu ile Saklı Tutulan Hakların Kullanılmasına İlişkin Belge sahibi olmaları durumunda 2011-ÖSYS’ye başvurmaları gerekmekte olup bu adaylar 2011-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programlarına yerleşme hakkı kazanmaları durumunda söz konusu kontenjanlara yerleştirilirler.

ösym.gov.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.