SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

19 Temmuz 2010

İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ 2010-2011 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Bu programlar, Avrupa Birliği Mesleki Eğitim Çerçeve Programına uyumlu olarak SQA (Iskoç Mesleki Yeterlilikler Kurumu) ile işbirliği yapılarak İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi (IEÜ) tarafından yürütülecektir. Öğrenciler, eğitimlerinin tümünü IEÜ’de tamamlayabilecekleri gibi, koşulları sağlayanlardan İsteyenler önlisans eğitiminin birinci yılını yurtiçinde, ikinci yılını ise yurtdışında bulunan bir başka SQA eğitimi veren kolej ya da ÜNİVERSİTEde devam ederek tamamlayabilecektir. Ikinci yılını yurtdışında okumak İsteyen öğrenciler, Türkiye’de bulundukları dönemlerin ücretlerini İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi’ne; anlaşmalı yurt dışındaki SQA eğitimi veren kolej ya da ÜNİVERSİTEde bulundukları dönemlerin ücretlerini gittikleri kolej ya da ÜNİVERSİTEye ödeyeceklerdir.
İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi’nin 2010-2011 eğitim ve öğretim yılı İngilizce hazırlık sınıfı ve Meslek Yüksekokulu UOÖLP ücreti bir akademik yıl için 8200 ABD Doları’dır (KDV dahil). Bu ücretin ilk taksiti kesin kayıt sırasında o günkü TC Merkez Bankası efektif satış kurundan hesaplanarak, ikinci taksiti ikinci yarıyıl başında ders kayıtlarından önce ÜNİVERSİTE tarafından ilan edilen tarihlerdeki TC Merkez Bankası efektif satış kurundan hesaplanarak öğrenci tarafından ödenecektir. Programların yurt dışı kolej/ÜNİVERSİTElerdeki yıllık öğretim ücreti yaklaşık 5000 GBP (Sterlin)’dir. Öğrencinin yurt dışında anlaşmalı kolej/ÜNİVERSİTEde bulunacağı süre içinde yurt, yemek, kitap-kırtasiye ve kişisel ihtiyaçları için yapacağı harcamanın akademik yıl başına yaklaşık 5000 GBP(Sterlin) tutacağı tahmin edilmektedir. Programı başarı ile tamamlayan ve gerekli koşulları yerine getiren öğrenciler biri IEÜ’den, diğeri SQA’den olmak üzere iki ayrı diploma alacaktır. Örneğin, İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi ve SQA tarafından yürütülen “ Ön Lisans/ Associate of Arts” derecesine yönelik “Insan Kaynakları Yönetimi” programını başarı ile tamamlayan bir öğrenci aşağıda belirtilen iki ayrı diplomayı almaya hak kazanacaktır. “SQA ile ortaklaşa yürütülen program sonunda İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi tarafından verilmiştir” ibaresini içeren İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi tarafından verilecek bir ön lisans diploması ve “İzmir Ekonomi ÜNİVERSİTEsi ile ortaklaşa yürütülen program sonunda SQA tarafından verilmiştir” ibaresini içeren SQA tarafından verilecek bir ön lisans diploması. Öğrenciler çift diplomaya yönelik uluslararası ortak ön lisans programının akademik gereklerini yerine getirmeden diplomalardan herhangi birini almaya hak kazanamazlar. Yurt içindeki bir yükseköğretim kurumundaki uluslararası ortak programdan akademik başarısızlık nedeniyle ilişkisi kesilenlerin yurt dışındaki yükseköğretim kurumu ile de ilişkisi kesilecektir. Yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundaki uluslararası programdan akademik başarısızlık nedeniyle ilişkisi kesilen öğrenciler yurt içinde gördüğü yükseköğrenimdeki başarı notu esas alınarak Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre Türkiye’deki başka bir yükseköğretim kurumundaki eşdeğer bir programa yatay geçiş yapabilecektir. Başarısızlık dışındaki bir nedenle öğrenim görülmekte olan uluslararası ortak programın bağlı olduğu yükseköğretim kurumlarının birisinden ilişiği kesilenlerin diğer yükseköğretim kurumundan da ilişiği kesilecektir. Öğrencinin öğrenim görmekte olduğu bir uluslararası ortak programdan aynı ÜNİVERSİTE veya başka bir ÜNİVERSİTE bünyesinde aynı alanda yürütülen diğer uluslararası ortak programa Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılmış yatay geçiş yönetmeliğine uygun olarak yatay geçiş yapılabilir. Bir uluslararası ortak programdan yurt içindeki diğer eğitim programlarına veya yurt içindeki bir programdan uluslararası ortak bir programa yatay geçiş ise Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılmış yatay geçiş yönetmeliğine uygun olarak yatay geçiş yapılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.