SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

14 Haziran 2010

ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ (UKÜ) 2009-2010 ÖĞRENİM ÜCRETİ, BURSLULUK, YURT, İNDİRİMLER, BURS KESİLMESİ

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Lefkoşa kentinde eğitim-öğretim vermektedir.
UKÜ’de eğitim ücrete tabidir.

2009-2010 ders yılında İngilizce Hazırlık Okulu ücreti 4000 Euro,
Fakülteler için eğitim ücreti 4 800 Euro’dur.
Eğitim ücretine, %5 KDV ile ilk yıl kayıt esnasında ödenmesi gereken kayıt, zorunlu sağlık sigortası ve diğer etkinlikler ücreti olan 300 Euro dahil değildir.

İkinci yıldan itibaren bu ücret 250 Euro’ya (zorunlu sağlık sigortası dahil) düşmektedir.

İngilizce Hazırlık Okulundaki ders kitapları üniversite tarafından verilir; ederi 100 Euro olan kitap parası eğitim ücretine dahil değildir.

Eğitim ücretinin yarısı kayıt sırasında, diğer yarısı ise ikinci dönem öncesinde öğrenci tarafından ödenecektir. Taksitli ödeme imkanları için Öğrenci İşleri Müdürlüğünden detaylı bilgi alınabilir.

Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, yıllık eğitim ücretini karşılamaktadır.
%50 Burslu programlara yerleştirilen öğrencilere sağlanan burs, yıllık eğitim ücretinin yarısını karşılamaktadır.

Karşılıksız olarak verilen burslar, öğrenci başarılı olduğu sürece dört yıllık lisans veya ön lisans eğitimini kapsayacaktır.

Birinci sınıfın ikinci döneminden itibaren yüksek başarı sağlayan öğrencilere bu dönemi takip eden dönemlerde UKÜ “Öğrenci Bursları ve Harçları Indirimi Yönetmeliği’ne” göre akademik başarı bursu verilmektedir.

Burslu ve %50 burslu programlar dışında UKÜ’ye yerleşen öğrencilere ÖSS Ham Puan Bursları, Tercih Sırası Bursları uygulanacaktır.
Eğitim Fakültesi hariç 195 - 215 arasında ham puanı alan öğrencilere %25,
216 ve üzeri ham puan alarak UKÜ’ye yerleşen öğrencilere %50 oranında burs verilecektir.
Eğitim Fakültesi bölümleri hariç olmak üzere UKÜ’yü birinci sıradan tercih edip yerleşen öğrencilere %25, ikinci sıradan tercih edip yerleşen öğrencilere %10 oranında burs verilecektir.

Üniversitede birden fazla kardeşin öğrenim görmesi durumunda her iki kardeşe %25 eğitim ücreti indirimi uygulanır. Ancak burs toplamı %50’yi geçemez.

Burslu veya indirimli olarak ön lisans veya lisans programlarına kesin kayıt yaptıran öğrencilere sağlanan burs veya indirim İngilizce Hazırlık Programını kapsamayıp, sadece ön lisans ve lisans eğitimi için geçerlidir.

2009 yılı lise ve dengi okul mezunlarından ÖSS-SAY, ÖSS-SÖZ, ÖSS- EA ve ÖSS-DİL puan sıralamasının herhangi birinde ilk 1000 öğrenci arasına giren ve söz konusu puanla üniversitemiz programlarına yerleştirilen öğrencilere öğretimleri süresince (her yıl) eğitim harcı muafiyeti, üniversite yurtlarında ücretsiz konaklama, 10 ay süre ile 300 Euro harçlık, ders kitapları, yılda iki defa Türkiye-KKTC gidiş-dönüş uçak bileti olmak üzere teşvik bursu verilecektir.

Burslu ve %50 burslu programlara, ÖSS Ham Puan Bursu ve Tercih Sırası Bursu ile yerleştirilen öğrencilerin Genel Not Ortalaması (CGPA) 2,00’nin altına düşerse bursu kesilir ve 2.00’ye ulaşana kadar burs haklarından faydalanamazlar. CGPA’sı 2,00’ye ulaşan öğrencilerin bursları bir sonraki dönem itibarıyla devam eder.

Burslu programlara yerleşen öğrenciler başka bir üniversiteye yatay geçiş yapmaları halinde aldıkları toplam burs veya indirim miktarını geri ödemekle yükümlüdür. Burslarla ilgili ayrıntılı bilgi Öğrenci İşleri Müdürlüğünden alınabilir.

Üniversitede öğretim dili İngilizcedir. (Bazı lisans programlarında öğretim dili Türkçe’dir.)

UKÜ’de bir akademik yıl iki dönemden oluşmaktadır.

Yurtta kalmak isteyen öğrenciler için modern kız ve erkek öğrenci yurtları mevcuttur. Yurtlar otel ve apartman tipi olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Yurt ücretlerine yemek giderleri ve elektrik ücretleri dahil değildir. Yurt ücretleri tek, çift ve dört kişilik oda seçeneklerine göre farklılık göstermektedir.
Yurt rezervasyonları bir akademik yılı (iki dönem) kapsamaktadır. Ayrıca, her öğrenci yurda kayıt sırasında, yurttan ayrılırken geri alabileceği 150 Euro depozito yatırmalıdır.
2009 - 2010 akademik yılında sadece yurtta kalacak öğrencilerimize uygulanmak üzere bir yıllık eğitim ücreti, kayıt ücreti, ders kayıt ücreti, öğrenci etkinlik fonu ücreti, ulaşım ücreti, 3 öğün yemek, zorunlu sağlık sigortası ve kullanım suyu ücreti dahil çok uygun paket fiyat imkanı sunulmaktadır. Paket fiyat ile ilgili detaylı bilgi, Öğrenci İşleri Müdürlüğü’nden alınabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.