*

*

*

!!! BU BLOGDA KPSS'YLE ALAKALI SORULARA YANIT VERİLMEMEKTEDİR.

27 Mayıs 2010

Sayısal mezunuyum ama eşit ağırlıkta daha başarılıyım,eşit ağırlıktan öğrenci alan bölümleri yazsam puanımı etkiler mi?

SORU:

iyi günler ben 2004 düz lise sayısal mezunuyum bu yıl sansımı denemek ıcın en azından acıkoğretım okumak adına ygs ye gırdım hiç çalışmadan barajı gectim.mezun olalı yıllar oldu ve 2.kez össye basvurdum o yuzden özellıkle de yenı sınav sıstemıyle ılgılı neredeyse hiç bi bilgim yok. bu konuda bana yardımcı olabılır mısınız?
sayısal mezunuyum,tercih yaparken bu 6puan türünden hangisini esas almam gerekiyor? ygs1-245 ygs2-233 ygs3-276 ygs4-247 ygs5-285 ygs6-279.
yada acıkogretimden ziyade 2yıllık bi bölüme yerleşme sansım var mıdır?
bir diğer sorum ise, aobp puanı bu sistemde de tercih yaparken ekleniyor mu,yoksa bu puanları baz alarak mı tercih yapacağız?
sayısal mezunuyum ama eşit ağırlıkta daha basarılıyım,esit ağırlıktan öğrenci alan bolumlerı yazsam puanımı etkiler mi? şimdiden çok tşk ediyorum hocam


CEVAP:
merhaba ;

"sayısal mezunuyum,tercih yaparken bu 6 puan türünden hangisini esas almam gerekiyor?
ygs1-245 ygs2-233 ygs3-276 ygs4-247 ygs5-285 ygs6-279."
Genel olarak şöyle söyleyebiliriz,
sayısaldan bir bölüm tercih edeceksen ygs1 ve ygs2 puanları
sözelden bir bölüm tercih edeceksen ygs3 ve ygs4 puanları
eşit ağırlıktan bir bölüm tercih edeceksen ygs5 ve ygs6 puanları geçerli olacak
açık öğretim bölümleri için ise herhangi bir puan türünden baraj puanı geçmen yeterlidir, zaten tüm puan türlerinde baraj puanı geçmişsin.

"acıkogretimden ziyade 2 yıllık bi bölüme yerleşme sansım var mıdır?"
evet, 2 yıllık bir bölüme yerleşme şansın var, tercih dönemi hazırlayacağın tercih listesinde bölümlerin yerleştirme önceliklerine dikkat ederek tercih listene alman bir bölüme yerleşme ihtimalini artıracaktır

"aobp puanı bu sistemde de tercih yaparken ekleniyor mu,yoksa bu puanları baz alarak mı tercih yapacağız?"
evet aobp bu sistemde de etkili olacak. ortalama bir adaya okuldan yaklaşık 40-50 puan gelecek.
bu durumda okulunda mezunlar arasında ortalama bir öğrenci idiysen YGS ham puanlarına 40-50 puan eklenerek YGS yerleştirme puanların oluşacak. AOBP eklenmiş YGS puanlarını LYS sonrası açıklanan puanlarda görebileceksin. tercih yapacağın puanlar yerleştirme YGS puanları olacak.

"sayısal mezunuyum ama eşit ağırlıkta daha basarılıyım,esit ağırlıktan öğrenci alan bolumlerı yazsam puanımı etkiler mi?"
düz lise mezunu olduğun için sayısal, sözel ve eşit ağırlık 2 yıllık bölümlerinin tamamı senin için alan dışı
bu durumda, okuldan gelen puanın 50 ise, bu puan 2 yıllık herhangi bir bölümü tercih ettiğinde 40 a düşecek
fakat bu, sınavsız geçiş harici yerleşecek adayların tamamı için geçerli bir durum
önemli bir kaybın olmadığı söylenebilir

iyi günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1.Konuyla veya blogla ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz.

2.Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url; yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazabilirsiniz
bir isim yazmayı unutmayınız

>>>

>>>

*

!!! BU BLOGDA KPSS'YLE ALAKALI SORULARA YANIT VERİLMEMEKTEDİR.
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.