SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

31 Mayıs 2010

LYS puanıyla 2 yıllığa girilir mi ve 2 yıllık için puan yükseltilir mi?

SORU:

tam olarak tercihler ve yerleşmeler ne zaman yapılacak ?
LYS puanıyla 2yıllıga girilir mi ve 2 yıllık için puan yükseltilir mi?
180 baraj puanı için 30 net bunu böldüğümüz zaman her testten yine 0,5 net mı çıkarmak gerekiyor ki toplamı 180 ni geçsin
coğrafya 1ve 2 konuları nelerdir?
edebiyata çalışamıyorum, yazarları ezberleyemiyorum kolay yolu var mıdır?
YGS için eski testlerimi yeniden çözsem denemelerimi vakit kaybı mı olur


CEVAP:


"tam olarak tercihler ve yerleşmeler ne zaman yapılacak"
tercih dönemi büyük ihtimalle temmuzun ikinci yarısı başlayacak ve yaklaşık iki hafta sürecektir.

"LYS puanıyla 2yıllıga girilir mı ve 2yıllık için puan yükseltilir mi? "
2 yıllık bölümlere YGS puanıyla girilebiliyor. lys nin ygs ye herhangi bir etkisi yok.

"180 baraj puanı için 30 net bunu böldüğümüz zaman her testten yine 0,5 net mı çıkarmak gerekiyor ki toplamı 180 ni geçsin"
mf de 5 testin en az ikisinden en az 0.5 net yapmak gerekiyor
tm de 4 testin en az ikisinden en az 0.5 net yapmak gerekiyor
ts de 4 testin en az ikisinden en az 0.5 net yapmak gerekiyor
dil de en az 0.5 net yapmak gerekiyor

"coğrafya 1ve 2 konuları nelerdir?"
LYS-3 COĞRAFYA-1

DOĞAL SİSTEMLER
• YERYÜZÜNDE SICAK SULARIN DAĞILIŞI
• DÜNYAYI KAPLAYAN ÖRTÜ: BİTKİLER
• EKOSİSTEM VE MADDE DÖNGÜSÜ
• DOĞANIN EKSTREMLERİ VE YARINDAN SONRA

BEŞERİ SİSTEMLER
• DÜNYA NÜFUSUNUN TARİHSEL ARTIŞI, DEĞİŞİMİ VE ALANSAL DAĞILIŞI
• GÖÇÜN MEKÂNSAL ETKİLERİ, ŞEHİRLEŞME, SANAYİLEŞME VE GÖÇ İLİŞKİSİ
• NÜFUS POLİTİKALARI
• ŞEHİRLER VE ETKİ ALANLARI
• GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE GEÇİM TARZLARI
• GÜNÜMÜZ DÜNYASINDAN GELECEĞİN DÜNYASINA
• DOĞAL VE BEŞERÎ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
• İLK KÜLTÜR MERKEZLERİ, KÜLTÜR BÖLGELERİNİN OLUŞUMU VE TÜRK KÜLTÜRÜ


MEKANSAL BİR SENTEZ:TÜRKİYE
• ÜLKEMİZDE GÖRÜLEN BAŞLICA BİTKİ TOPLULUKLARI
• MEDENİYETLERİN MERKEZİ TÜRKİYE
• TÜRKİYE'NİN COĞRAFİ KONUMUNUN AVANTAJLARI ve TÜRKİYE’NİN JEOPOLİTİĞİ
• KIR YERLEŞMELERİ
• TÜRKİYE’DE NÜFUSUN TARİHSEL GELİŞİMİ
• TÜRKİYE’NİN NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUS HAREKETLERİ
• TÜRKİYE’NİN NÜFUS POLİTİKALARI VE PROJEKSİYONLARI
• TÜRKİYE’DE ARAZİ KULLANIMI ve EKONOMİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
• ULAŞIM SİSTEMLERİ VE KALKINMA
• DIŞ TİCARET
• TÜRKİYE’NİN TURİZM POLİTİKALARI
• TÜRKİYE’DE BÖLGE SINIFLANDIRMASI ve BÖLGELERİN OLUŞTURULMASI
• TÜRKİYE’NİN BÖLGESEL KALKINMA PROJELERİ


KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER
• KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ ELEMANI: HAM MADDE - ÜRETİM – PAZAR
• DÜNYANIN HIZLI GELİŞEN ENDÜSTRİSİ: TURİZM
• ÜLKELERİN GELİŞMİŞLİK DÜZEYLERİ VE DOĞAL KAYNAK POTANSİYELLERİ
• JAPONYA ve NİJERYA
• ENERJİ TAŞIMACILIĞI
• KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
• SICAK ÇATIŞMA BÖLGELERİ


ÇEVRE VE TOPLUM
• DOĞAL KAYNAKLARIN KEŞFİ KULLANIMI VE İNSAN FAALİYETLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
• ENERJİ KAYNAKLARI, DOĞAL KAYNAKLARIN KÜRESEL ETKİLERİ
• EKOLOJİK DÖNGÜLERE İNSAN MÜDAHALELERİ ve KÜRESEL ÇEVRE SORUNLARI
• DOĞANIN İŞLEYİŞİ, DOĞAYLA UYUMLU YAŞAMAK ve SINIRLI KAYNAKLAR
• DOĞADAKİ TEHLİKELER
• GÜNÜMÜZ ÇEVRE SORUNLARININ OLASI ETKİLERİ
• ÇEVRE KORUMA UYGULAMALARI ve DOĞAL MİRASIN KORUNMASI


LYS-4/ COĞRAFYA-2 KONULARI

DOĞAL SİSTEMLER

• SU EKOSİSTEMLERİNİN DOĞAL SİSTEMLERİN İŞLEYİŞİNE ETKİSİ
• İNSAN VE DOĞA ETKİLEŞİMİ


BEŞERÎ SİSTEMLER

• TARİHSEL SÜREÇTE ŞEHİRLER
• EKONOMİYE YÖN VEREN GÜÇ DOĞAL KAYNAKLAR
• EKONOMİK FAALİYETLERİN SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİLERİ


MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE

• TÜRKİYE’DE TARIM VE HAYVANCILIK
• TÜRKİYE’DEKİ MADENLER, ENERJİ KAYNAKLARI
• TÜRKİYE’DE SANAYİ, İÇ TİCARET VE ULAŞIM
• ÜLKEMİZİ SEMBOLİZE EDEN MEKÂNLAR
• DOĞAL AFETLER VE TÜRKİYE İÇİN RİSKLERİ


KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER

• İNGİLTERENİN SANAYİLEŞME SÜRECİ VE SANAYİ DEVRİMİ
• HİNDİSTAN VE HOLLANDA
• ALMANYA
• RUSYA FEDERASYONU
• GÜNEY AFRİKA CUMHURİYETİ
• ÇİN HALK CUMHURİYETİ


ÇEVRE VE TOPLUM

• DOĞAL KAYNAKLARIN DEĞERİ VE KULLANIMININ DEĞİŞİMİ
• DOĞAL KAYNAK KULLANIMININ FARKLI OLMASININ ÇEVRESEL SONUÇLARI
• DOĞAL KAYNAKLAR VE İNSAN FAALİYETLERİ
• ARAZİ KULLANIMININ ÇEVRESEL ETKİLERİ
• KAYNAKLARIN KULLANIMI VE ORTAYA ÇIKAN SORUNLAR
• TEKNOLOJİ VE DOĞAL AFETLER
• ÇEVRE KORUMA UYGULAMALARI
• DOĞAL MİRASIMIZI KORUMAK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

"edebiyata çalışamıyorum, yazarları ezberleyemiyorum kolay yolu var mıdır ?"
TÜRKÇE ve EDEBİYAT NASIL ÇALIŞILMALI?
Türkçe dersini çalışma planınız soruların şeklini ve tarzını ele almakla başlamalıdır. Genelde branş öğretmenlerine sorulduğu zaman karşımıza farklı oranlarda ağırlıklar gelmektedir. Sözcük anlamı, dilbilgisi, paragraf bilgisi ve edebiyat konu başlıkları olarak ele alınabilinir.
Dilbilgisi çalışma ve konularla ilgili ayrıntılı bilgiler bilinmeden soru çözmeye başlamamak en iyi yoldur. Türkçe, dilbilgisi, paragraf ve edebiyat hepsi birbirinin devamıdır. Yorum yeteneği okuduğunu anlama sözel yeteneğin geliştirilmesi ile alakalıdır. Sözel yeteneği geliştirmek için bolca kitap okumak gerekmektedir. Bu güzel alışkanlık sadece sınavlarla alakalı değildir, ömür boyu devam etmesi gereken bir özellik olmalıdır. Bilgi eksikliklerini gidermiş öğrenciler, konu çalışmanın yanı sıra bolca paragraf soruları çözmelidir.
Edebiyat soruları da bilgi esaslı olup öncelikle konuyu çalışmakla alakalı olacaktır. Burada ezber yapmaktan öte, biraz şair, yazar ve türlerle alakalı okumalar yapmanın da faydası olacaktır. Kısa özetler okumak, biyografiler okumak, dönemlerin tarihsel özelliklerini irdelemek daha iyi bir şeklide kavramayı sağlayacaktır.
Çok kitap okumanın veya kitap okumanın tabii ki Türkçe ve edebiyatta iyi netler yapmaya katkı sağlayacağını söylemek mümkündür. Kitap okumak metin okuma ve uzun metinleri daha kolay algılama sonucunu doğurur bunun yanı sıra yorum kabiliyetinin gelişimini sağlar. Burada bir noktaya temas ederek kitap okumayı bitirmek istiyorum. Kitap gece yatarken sadece okunacak bir okuma şekli değildir. O zaman uyku getiren bir araç haline dönüşür. Düzenli kitap okuyanların yatarken de kitap okumalarını tavsiye ediyorum.
Sözün kısası sorular uzun ben bu soruyu yapamam demeden uzun sorular okumaya çalışılmalı ve çözümleri bulunmalıdır.


"YGS için eski testlerimi yeniden çözsem denemelerimi vakit kaybımı olur "
eski testlerden kastın önceki yıllarda çıkan sorular sanırım
öyleyse önceki yıllarda çıkmış soruları çözmende fayda var
denemeler çözerek durumunu görmende ve hangi konularda eksiğin olduğunu tespit etmende de fayda var
bir için diğerinden vaz geçmen gerekmiyor
ikisine de zaman ayırmalısın

iyi günler...

2 yorum:

  1. hocam tm 1 puanının hesaplanması için edebiyat ve coğrafyadan net yapmam yeterlimi ben sözelciyim

    YanıtlaSil
  2. evet, yeterli.
    fakat sadece birinden yeterli olmaz.
    yani sadece edebiyatın tüm sorularını yapsan puanın hesaplanmaz. yada tüm coğrafya sorularını yapsan diğer derslerden hiç net yapmasan puanın hesaplanmaz.

    YanıtlaSil

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.