SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

03 Mayıs 2009

ÖSS İLE İLGİLİ SORULARINIZI BU BAŞLIK ALTINDA SORABİLİRSİNİZ


evet, sorularınızı bekliyorum, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım

SORU SOR

Adsız dedi ki...

slm bnm karnemde l3 karnemde yıl sonu başarı puanı diye 3 puan yazıyor 60 62 67 l4 de de 90 yaptıgımı dusunursek anadolu lisesindeyım nsl bi puan alırım

CEMAL (danışman) dedi ki...

bir öğrencinin ortaöğretim başarı puanını belirleyen iki önemli etken vardır
1. si öğrencinin diploma notuna göre başarı sıralaması
2. si öğrencinin okulunun diğer okullar arasındaki öss net ortalaması sırası yani okulun öss deki başarı sırası

eğer okuldaki başarı ortalamasının üstündeysen ve okulun da öss de Türkiye ortalamasının üstünde bir okul ise okuldan gelecek puanın iyi bir puan olacağı söylenebilir

bunlardan birinin dahi düşük olması ortaöğretim başarı puanını düşürür

fakat 2010 ösym sınavında okulbaşarısının etkisi azaltılmış yani okul başarısı yüksek bir öğrenciyle okul başarısı düşük bir öğrenciye okuldan gelecek puan farkı azaltılmıştır

yeni sisteme göre bir öğrenci okul başarısı düşük olsada ygs ve lyss de bu farkı kapatabilir

özetle
okul ortalamasının üstündeyse ve okulun da öss de başarılı bir okulsa okuldan iyi bir puan gelir

iyi çalışmalar ve başarılar...

Adsız dedi ki...

yorum için teşekkürler bi kaç sorum daha olacak l1 l2 l3 ortalamam 65 l4 de yapacagım 90 ortalama ne derece artırır. 2.okul ortalamasının altındaysam puanım düşermi.3.takdir teşekkürün bi önemi varmı 4. sizce 70 lik bi diploma puanı nsl bu puanla tıp kazanmak için fullememmi gerekir ?

CEMAL (danışman) dedi ki...

1. 4 yılın puan ortalamalarını toplayıp 4 e bölersen mezuniyet puanı ortalamanı bulursun
son sınıfta ortalamanı 90 a çıkarman iyi bir çıkış olacaktır

2. ortalamanın üstünde olman önemli, eğer ortalamanın altında kalırsan bir miktar ortalaman düşük olur fakat yeni sınav sisteminde bu, öss başarısıyla telafi edilebilecek bir durumdur.
tıp hedeflediğin için yine de ortalamanın altında kalmamak için elinden geleni yapmalı, ilk çeyreğe girmek için çaba göstermelisin

3. bir öğrenci takdir alamamış fakat ortalaması 90 olabilir, diğer öğrenci 85 le takdir almış olabilir. burda değerli olan 90 ortlamadır takdir alamamış olsa bile

4. eğer okulun diploma puan ortalaması düşükse başarı sıralamasında üst sıralarda olabilirsin, 70 puan ortalamasının iyi bir ortalama mı olduğunu bilebilmek için o yıl mezun olacak tüm öğrencilerin ortalamalarını da bilmeye ihtiyaç vardır, son sınıfın ortalamaları belirleyici olacaktır.

tıp bildiğin gibi yüksek puanlarla öğrenci almaktadır, bunun için hem olul puanını yüksek tutmalı hemde ygs-lys de yüksek bir başarı göstermelisin,
bunun, düzenli çalışan bir öğrenci için çokta zor olmayacağı kanaatindeyim

iyi çalışmalar...

Adsız dedi ki...

fazla olmuyorumdur umarım ama gercekden yorumlarınız iyi geldi kafamda bişeyler belirlemeye basladı son soru işaretimi özetlersem .. bn tıpa girmek için eski sistemde düşük bi basarı puanı tüm işi bitiriyordu yeni sistemde 60 lık bi puanla mezun oldugumu dusunursek kac netlik bi handikapla baslıyorum. birde lys de bu etkiyi yokedebilirsin demişsiniz biraz açarmısınz tşkrler...

CEMAL (danışman) dedi ki...

ortaöğretim başarı puanının etkisi 0,80 den 0,15 düşürülmüştür, okul başarısının etkisi önemli ölçüde azaltılmıştır fakat tamamen de değersiz hale getirilmemiştir.

Adsız dedi ki...

sonuncu 15 puan alıcaksa nsl bi azalma azalma dedikleri 1. 80 alırken 75 alcak omu?

Adsız dedi ki...

0.80 0.15 e azalmıs demıssın ama sonuncu 15 puan alıcak

Adsız dedi ki...

ben 2008 yılında mezun oldum aobpm 89 obpm 65 yani diploma notum dusuk ama mezun oldugum okulun oss basarısı yuksek oldugu içn aobpm yuksek geldi.. seneyki sistemde aobpm deişrmii nası bi durumum olur şimdiden tşkrrler

CEMAL (danışman) dedi ki...

1) bn tıpa girmek için eski sistemde düşük bi basarı puanı tüm işi bitiriyordu yeni sistemde 60 lık bi puanla mezun oldugumu dusunursek kac netlik bi handikapla baslıyorum.
2) birde lys de bu etkiyi yokedebilirsin demişsiniz biraz açarmısınz tşkrler...


1) yeni sistemin detayları kesinleşmedi henüz, bu nedenle bu detay soruya şu aşamada cevap vermek yanlış olur

2) yeni sistemde amaçlanan, orta öğretim başarı puanının etkisinin azaltılması, yok etmek mümkün olmaz fakat telafi edilebilir,
yani bir öğrenci ortaöğretim puanı kaybını üç beş net daha fazla yaparak telafi edebilecek, fakat istenilen bölüme ve üniversiteye göre bu değilşebilir...

CEMAL (danışman) dedi ki...

"Adsız dedi ki...

sonuncu 15 puan alıcaksa nsl bi azalma azalma dedikleri 1. 80 alırken 75 alcak omu?"



eski sistemde oöbp 0,8 le çarpılıyordu
yeni sistemde 0,15 le çarpılacak
birinci 75 her okulda
sonuncu Türkiyenin en başarısız okulunda 15 puan alacak (okulun başarısına göre taban yukarı çekilir)

oransal olarak bakıldığında oöbp nın etkisi önemli ölçüde azaltılmıştır

CEMAL (danışman) dedi ki...

"Adsız dedi ki...

0.80 0.15 e azalmıs demıssın ama sonuncu 15 puan alıcak"


orda belirtilen orta öğretim puanının çarpılacağı katsayılardır
eski sistemde oöbp 0,8 ile çarpılırken
yeni sistemde 0,15 ile çarpılacak

CEMAL (danışman) dedi ki...

"Adsız dedi ki...

ben 2008 yılında mezun oldum aobpm 89 obpm 65 yani diploma notum dusuk ama mezun oldugum okulun oss basarısı yuksek oldugu içn aobpm yuksek geldi.. seneyki sistemde aobpm deişrmii nası bi durumum olur şimdiden tşkrrler"


evet tüm aobp ları değişecek
oöbp 100 ile 500 arasında sıralanacak
her öğrencinin oöbp 0,15 ile çarpılarak aobp ları hesaplanacak
seneye ygs-lys de yapacağınız netler daha fazla önem kazanmıştır

iyi çalışmalar...

Adsız dedi ki...

evet aobpm deişir fakat o degerdemi kalır suanda 90 olan aobp seneyeki sisitemde 420 olrk hesplanıo boylemi olurr cok uzuluorm ltfn bşiler soleyn

CEMAL (danışman) dedi ki...

"Adsız dedi ki...

evet aobpm deişir fakat o degerdemi kalır suanda 90 olan aobp seneyeki sisitemde 420 olrk hesplanıo boylemi olurr cok uzuluorm ltfn bşiler soleyn"


bu yıl, 90 aobp'nı 0,8 le çarpılrak yakaşık 72 puan okuldan gelmiş oldu
seneye, yaklaşık 420 aobp'nı 0,15 ile çarpılacak ve yaklaşık 63 puan okuldan gelebilecektir
üzülmeniz gereken bir durum yok çünkü iki durumda da iyi bir aobp na sahipsiniz

Adsız dedi ki...

peki bnm okuldan aldıgım puan 50 diyelim adam 75 almıs sonucta 25 puan büyük bi fark bunu nsl 3 5 netle telafi edicem
birde okuldan aldım 50 puan tıp 520 yle fln alacak en az ve bu puanda 2 sınav sonunda eklenecek eski sistemden ne farkı var.

bni biraz rahatlatırsanız sewinirim.

CEMAL (danışman) dedi ki...

Adsız dedi ki...
"peki bnm okuldan aldıgım puan 50 diyelim adam 75 almıs sonucta 25 puan büyük bi fark bunu nsl 3 5 netle telafi edicem
birde okuldan aldım 50 puan tıp 520 yle fln alacak en az ve bu puanda 2 sınav sonunda eklenecek eski sistemden ne farkı var."


okuldaki ortalama bir öğrencinin, başarısı yüksek bir öğrenciyle bu farkı kapatması için daha fazla net yapması gerekecektir tabii ki

fakat bir öğrencinin, kendinden biraz daha başarılı öğrencilerle puan farkını, 3-5 net daha fazla yaparak kapatabilmesi mümkündür

sizin daha önce yazdığınız başarı ortalamalarınızı da dikkate alarak bu değerlendirmeyi yaptım

başarılı bir öğrencinin çok başarılı bir öğrenciyle arasındaki farkı üç beş netle kapatması mümkün olabilecektir

Adsız dedi ki...

müşterimin senedini ciro ederek karşı tarafa gönderdim müşteri borcunu ödemedi ne bana ne karşıya karşı taraf bana senede karşılık icra tebligatı gönderdi ben mal bildiriminde bulundum mallarım başka bir tarafa hacizli oldugunu ilerde işlerimin düzelmesi sonucu ödeyecegimi bildirdim iki yıldan bu yana ses çıkmadı. hacizli bulunan dosya bir yıldan fazla oldugun dan işlemden düşmüş yeniden işleme açtırdım tekrar haciz işlemi yaptırmam gerekli olurmu yoksa resen devam edermi

CEMAL (danışman) dedi ki...

Adsız dedi ki...
"müşterimin senedini ciro ederek karşı tarafa gönderdim müşteri borcunu ödemedi ne bana ne karşıya karşı taraf bana senede karşılık icra tebligatı gönderdi ben mal bildiriminde bulundum mallarım başka bir tarafa hacizli oldugunu ilerde işlerimin düzelmesi sonucu ödeyecegimi bildirdim iki yıldan bu yana ses çıkmadı. hacizli bulunan dosya bir yıldan fazla oldugun dan işlemden düşmüş yeniden işleme açtırdım tekrar haciz işlemi yaptırmam gerekli olurmu yoksa resen devam edermi"

sorunuz, sitemizin danışma konuları kapsamında değildir
sorunuzu cevabını aşağıdaki sitede bulabilirsiniz
iyi günler dilerim...
http://www.turkhukuksitesi.com/forumdisplay.php?f=64

Adsız dedi ki...

teşekkürler herşey için son sorum
0.15 le carpılcak ama 100 - 500 arasına cıkarıldı aobp bu azalmayı hala mantıgım almadı bide 20 puan nsl 3-4 netle kapanır 3 net 20 puanmı eder?

CEMAL (danışman) dedi ki...

Ortalama bir Anadolu Lisesinde aobp ları yaklaşık 60 – 80 arasında dağılmaktaydı
Yeni sistemde bu aralık yaklaşık 55-75 arasında gerçekleşeceği söylenebilir.

Bir öğrenci böyle bir Anadolu lisesinde okuyorsa ve ortalamanın üzerinde bir başarısı var ise okuldan eklenecek puan yaklaşık 70 olacak tır. En başarılı öğrencilerin okuldan 75 e yakın bir puan aldıklarını varsayarsak. Öğrenci bu farkı 3-5 netle kapatabilir.

Diğer soruna gelecek olursak, eski sistemde en fazla alınabilecek puan 380 di. Okuldan gelen puan 80, ham puan 300 dü.
Yeni sistemde en fazla alınabilecek puan 575 olacak. Okuldan gelen puan 75, ham puan 500 olacak.

Oranlarsak ,
eski sistemde okuldan gelen puanın etkisi % 27 iken
Yeni sistemde % 15 e indirilmiştir…

İyi çalışmalar dilerim…


Adsız dedi ki...

iyi günler ben ilk tercihte a.ö.f sinin kontenjansız bölümünü kazandım ek tercih yaparken o bölümü bir daha yazmam gerekiyo mu?
yani ek tercihte bi yer gelmezse o bölüme gidip kayıt yaptırabilirmiyim. teşekkürler

CEMAL (danışman) dedi ki...

Adsız;
1. durum: kayıt yaptırdıysan bir daha yazmana gerek yok
2. durum: kayıt yaptırmadıysan son tercihine o açıköğretim bölümünü yazmalısın


32 yorum:

  1. marmara niversitesinde kaydım var bu sene tekrar sınava girmek istiyorum. klavuzda mezunlar için onaylı lise diplaması sureti istenildiği belirtilmiş. şimdi istanbulda değilim ve ek gitme imkanım yok diplomam sa üniversitede. diploma suretine alternatif olarak verebilceğim bir belge varmıdır. ve bu konuda nereye danışabilirim? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. eğer lise mezuniyet bilgilerinizde bir değişiklik yoksa diploma istenmiyor

    değişiklik varsa üniversiteden onaylı bir örneği isteniyor

    YanıtlaSil
  3. Ben anadolu meslek lisesi mezunuyum şu anda okuldan gelen puanım 69 acaba ben tıp fakültesi kazanabilirmiyim gerçekten gece gündüz çalışsam kazanma olasılığım % kaç olur ltfn cvp yazarsanz çok memnun olurum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Yaşar;

    yeni sınav sisteminde bir adayın alan dışı bir bölümü kazanması için, o alan çıkışlı adaydan yaklaşık 3-5 net daha fazla yapması gerekecektir.

    tıp kazanmak genel olarak çok zordur
    meslek lisesi çıkışlı bir öğrencinin tıp kazanması çok çok zordur, fakat yeni sisteme göre imkansız değildir

    YanıtlaSil
  5. cvp verdiğiniz için tşkkr ederim bir sorum daha olacak acaba tam olarakta bilemiyorum ama okuldan gelen puan var oöbp olması lazım onun etkisi bu sene brz azaltıldı acaba seneye dahada etkisi azalırmı yoksa aynen artık burda kalırmı şimdiden tşkkrler

    YanıtlaSil
  6. yök 2010 üniversite giriş sınavı için katsayıları eşitlemişti fakat danıştay iptal etti
    bunun sonucunda alan içi 0.15, alan dışı 0.13 katsayıları getirildi

    seneye yök tekrar kat sayıları eşitlemek için bir düzenleme yapabilir fakat toplam puan içindeki oöbp nın etkisini daha da düşüreceğini kısa vadede sanmıyorum

    iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  7. Sayın Cemal Bey bir sorum olacak acaba eşit ağırlık 2 konularından eski sisteme göre 250 ham puan yapmak mı daha çok sayısal konularını gerektirir yoksa sayısal 2 mi yani hani bu ea2 ve say 2 soru dağılımı nasıl yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  8. TM1 puanı matematik ağırlıklı
    TM2 puanı azda olsa edebiyat ağırlıklı
    TM3 puanı matematik-edebiyat eşit ağırlıklı

    puan türlerine göre bu durum değişmekle birlikte
    eşit ağırlık puan türlerinden TM1 puanına en fazla sayısal 2 matematik konularından net yapmak etki etmektedir denebilir

    YanıtlaSil
  9. hocam merhaba ben yaklaşık 10 yıldır mezun oldum ve yeni sınav hakkında bilgim yok lys sınavda ben sosyal cı olarak hangilrinde sorumluyum bilgi verirseniz sevnirim

    YanıtlaSil
  10. merhaba;
    öncelikle 11 nisanda YGS 'ye girmeniz
    haziran ayında da iki farklı oturum halinde LYS'ye girmeniz gerekiyor
    1. oturum LYS-3 (Edebiyat-Coğrafya sınavı)
    2. oturum LYS-4 (sosyal bilimler sınavı)

    YanıtlaSil
  11. slm..adım erkan..ygs de sınava gireceğimiz yerle ilgili bilgiler ne zaman elimizde olur..

    YanıtlaSil
  12. slm erkan;
    sınava giriş belgesi mart ayının sonuna kadar adaylara gönderilecek
    iyi günler...

    YanıtlaSil
  13. yeni öss isitemiyle ilgili 0.15 0.12 ile ilgili biraz açıklama yapabilirmisiniz bir de aobp puanları geçen sene 300 üzerindendi şimdi 500 üzerinden ne kadar etkiliyor geçen seneye göre daha mı az etkisi olur yoksa dahamı fazla

    YanıtlaSil
  14. bir aday kendi alanında tercih yaparsa aobp 0.15 le, alan dışı tercih yaparsa 0.12 yle çarpılacak
    yani bir aday kendi tercih tablosu dışında hangi bölümü tecih ederse etsin yaklaşık 8-10 net daha fazla yapması gerekecek o alan adaylarından

    geçen yıl 380 alınabilecek en yüksek puandı 80 i aobp nından geliyordu
    bu yıl alınabilecek en yüksek puan 575 olacak 75 puan aobp nından gelecek
    görüldüğü gibi oran olarak bir azalma söz konusu

    eskiden aobp nın etsizi %10 un üzerinde iken yeni sistemde %10 un altına düşürülmüştür
    fakat yinede hatırı sayılır bir değeri vardır

    YanıtlaSil
  15. Cemal bey gerçekten başta çok teşekkür ediyorum bizleri anında bilgilendirdiğiniz için bir sorum daha olacak acaba şimdi ben sayısal 2 bölümünden diş hekimliği istiyorum ama anadolu meslek lisesi mezunuyum şimdi benim bu bölümü kazanmam nasıl yani imkansızmı yoksa uğraşırsam olurmu bu sene sayısal 1 konularının hepsine çalıştım sadece say 2 kaldı seneyede buna göre bir dal seçip dershaneye gideceğim acaba kazanma şansım nedir . bende ona göre seneye dershaneme yazılacağım şimdiden tşkrler

    YanıtlaSil
  16. yaşar;

    yeni katsayılara göre bir adayın alan dışı bir bölüm tercih etmesi halinde, yaklaşık 8- 10 net daha fazla yapması gerekmektedir.

    yani şunu söylemek mümkün, bir kişi alan dışı bir bölümü pekte kolay olmamakla birlikte kazanabilir

    YanıtlaSil
  17. hayırlı aksamlar cemal bey beimde bir sorum olacak meslek lisesi mezunuyumm 2008 de ek kontenjanla aof kamu yönetimi bölümümne yerlesmistim bu sene dondurum ygs ye giricem... aof okul öncesi bölümünü istiyorum 180 barajini gecmem yeterlimi yoksa gecmiş senelerdeki gibi yine belli bir puanlamı alıcak 320 ile alıyordu bilgilendirirseniz cok sevirim simdide tesekkürler

    YanıtlaSil
  18. merhaba mlkk;
    okul öncesi öğretmenliğinin 2010 ösys de yaklaşık 500 puanla öğrenci alacağı tahmin ediliyor
    iyi günler...

    YanıtlaSil
  19. cemal bey zaten en yüksek puan 500 olmayacak mı meslek liselilerden bütün soruları doğrumu yapmalarını bekliyorlar eğer yapan varsa helal olsunnn desenize bizim umutlarımız hayal oldu

    YanıtlaSil
  20. 500 puan aobp nıyla birlikte
    ham puan değil yani
    aobp si 50 olan bir öğrencinin yaklaşık 450 puan alması gerekiyor

    YanıtlaSil
  21. cemal bey 2008 de ortaöğretim basarı puanım 92 di bu sene ayni mi olur bu 450 puan acık öğretim okul öncesi için de gecerlimi

    YanıtlaSil
  22. cemal bey son bir soru daha sorucam cevap verirseniz sevinirim...aof okulöncesi bölümü bu sene kaç puanla alıcak

    YanıtlaSil
  23. 2008 öss sonuç belgesinde belirtilen ea AOBP yeni puanlama sistemine göre yeniden düzenlenecek
    okul öncesi açık öğretimin AOBP dahil 470 lerde öğrenci alacağı tahmin ediliyor

    YanıtlaSil
  24. Cemal bey benim aklıma bir soru takıldı acaba şimdi ben 1. kob-nuları bilmekteyim meslek lisesi mezunuyum acaba en maksimum bir sene 2. bölüme gitsem nereleri kazanma şansım olur.
    Size geçen sene puanımı ve Aobp mi linkten yolluyorum birde ona bakarak bilgi verirseniz ama ordaki aldığım puana dikkat etmeyin o puanı aldıktan sonra çok yol katettim sadece okul puanım fln nasıl çok mu kötü yoksa iimi misal tıp kazanma şansım var mı yada diş hekimliği
    Link:
    http://rapidshare.com/files/373975848/__sym.jpg.html

    YanıtlaSil
  25. yaşar;
    aöbp nın önemi var tabi ama tıp, diş hakimliği gibi bölümlerde asıl etkili olacak olan lys puanıdır. bu bölümler için de gayet iyi matematik ve fen başarın olması gerekiyor
    benim bu konuda birşey söyleyebilmem için ygs ve lys denemelerindeki net sayılarını bilmem gerekiyor

    YanıtlaSil
  26. cemAL BEY SAY 1 SINAVLARINDAN ÇOK İİ PUAN ALIYORUM AMA SAY 2 KONULARINI HİÇ BİLMİYORUM HANİ SAY 1 DEN ALDIĞIM PUANLAR GAYET İİ AMA SAY 2 Yİ HİÇ BİLMİYORUM SENEYE BEN SAY 2 DEN DERSHANEYE GİTSEM BAŞARABİLİRMİYİM YANİ AOBP LYS Yİ ETKİLEMİYORMU SADECE YGS Yİ Mİ ETKİLİYOR 1 SENE ÇOK ÇALIŞSAM BU AOBP VE EN SON KATSAYI KARARIYLA EN ÇOK NERELERİ KAZANABİLİRİM

    YanıtlaSil
  27. yaşar;
    dersaneye giderek konu eksiklerini bir ölçüde giderebilirsin
    bu önemli ölçüde kişinin çabasına bağlıdır

    aobp lys yi etkiliyor

    YanıtlaSil
  28. hocam bu tibbi dökümantasyon puanları ygs puanıyla ortalaama kaç olur bu sene tahminen? tıbbi dökümasyonun puanları açıklanmışmı?açıklanmamışsa ne zmn açıklanır??bi site 2009-2010 tibbi dökümasyon puanlarını ve üniversitelerini açıklamış doğrumu verdikleri bilgiler

    YanıtlaSil
  29. BARAN;

    tıbbi dökümantasyon ve sekreterlik bölümü sınavsız gelişle açık kalırsa alan dışı okullardan ygs puanıyla öğrenci alan bir bölüm
    yani bir puan tahmininde bulunmak mümkün değil

    bölümlerin o yılki giriş puanlarının açıklanması diye birşey söz konusu değildir. puanları o yıl sınava giren öğrencilerin puanları belirler, o yıl o bölüme giren son öğrencinin puanı o bölümün taban puanı olur.
    bir yıl öncesinin puanları açıklanabilir.
    yada bir önceki yılın puanlarından yola çıkılarak bu yılın taban puanları tahmin edilmeye çalışılabilir

    bazı sitelerde tahmini olarak bu yılın puanları ifade edilmekte. bunların kesin doğruluğu yoktur. fakat bir fikir vermeleri mümkün. oralarda açılanan puanlara çokta takılmamak gerekir.

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  30. lüütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  31. Adım seda bu yıl açıköğretim anadolu üniversitesi maliye bölümünden mezun oldum YGS girmek istiyorum Lise düzeyindenmi yoksa mezun olduğum okulumu kodlucam söylentilere göre açıköğretim üniversitesi mezunlarında Lise diplomasylada basvuru yapıyormuş..bilgilendirirmisnz şimdiden tessekürler

    YanıtlaSil

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.