18 Temmuz 2010

ÖSYM YAZIŞMA ADRESİ, TELEFON NUMARASI, İNTERNET ADRESİ 2010

Merkezimizi bir bütün olarak ilgilendiren resmî, özel ve genel yazılar için:
ÖSYM Başkanlığı 06538 Bilkent-ANKARA

ÖSYM Internet Adresi:
http://www.osym.gov.tr

Başvurma, sınav ve sınav sonuçları konusunda adaylarca gönderilecek her tür dilekçe için:
ÖSYM Başkanlığı (SHB) 06538 Bilkent-ANKARA

Telefon Numarası:
(312) 298 80 50 (Çok Hatlı Santral)

ÖSYS Tercihleri İçin :
http://tercih.osym.gov.tr

ÖSYS İçin Aday Portalı:
http://portal.osym.gov.tr

ÖSYS Sonuçları İçin Internet Adresi:
http://osys.osym.gov.tr

ÖSYM Ankara Bürosu:
Çetin Emeç Bulvarı 1290. Sokak No:2
06460 Yukarı Öveçler/ANKARA

ÖSYM İstanbul Üsküdar Bürosu:
Hakimiyet-i Milliye Cad. No: 47/A Üsküdar- İSTANBUL

39 yorum:

  1. iyi günler birilerinin bana açıklama yapmasını istiyorum benim tercih sırlamam 76571ve 72707 ilk yüz bindeyim nasıl açıkta kalıyorum aklım almıyor tercihlerim uçukta yapmadım adam 290binle öğretmenliğe yerleşiyor ben 72 binle açıktayım yüzde yüz gelir dediğim yerleri yazdım haksızlık bu biri bana bu durumu açıklasın çok kötü durumdayım adalet buysa diyecek lafım yok ösyme yee

    YanıtlaSil
  2. iyi günler HATİCE;

    tercihler sonucunda sana verilen bir liste olmalı. onu özenle saklamalısın.
    bu şunun için gerekli
    eğer senin tercih ettiğin bölümlerin taban puanları senin puanının altında oluşmuşsa bu durumda ösym ye itiraz hakkın olacaktır. bunun ıspatı için o listeye ihtiyacın olacak.

    2010 ösys taban puanlarının açıklanmasını beklemek gerekiyor.
    taban puanlar açıklandıktan sonra tercih listendeki tüm bölümleri tek tek kontrol etmelisin, eğer senin puanından daha düşük puanla almış bir bölüm tespit edersen bu önemli bir hata yapıldığını gösterir. eğer böyle bir durum yoksa bir hata yapılmamış denilebilir.

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  3. dilek:mrb kpss başvurularım sırasında mezun olduğum okul görevli tarafından anadolu üniversitesi önlisans mezunu olarak yazıldı fakat ben maraş sütçü imam üniverstesi meznuyum dilekçe gönderirsem düzeltilecegni söyledi ama 2 kere dilekçe gönderm diplomamın fotokobisini gönderdm fakat bana tekrar dönülmedi kpss sonuçlarında beni etkileyeceğini düşünüyrm lütfen bana yardımcı olurmusunuz ne yapacagımı bilemedm lütfen bi cvp verin...

    YanıtlaSil
  4. iyigünler.kpss eğitim bilimleri sonuçum iptal edilen sınava göre netlerim fazla olmasına rağmen 6 puan düştü.Arkadaşımın diger sınava oranla neti fazla.fakat sonuçlarda eskı puanı ve netlerı gorunuyor. Bu durumu açıklarmısınız? Bu sınav magdur olanlar için İptal olmadı mı?şu durumda magdur olan yıne bızler olduk

    YanıtlaSil
  5. mesuş.merhaba.ben ygs ye girmek istiyorum ama öğrenim durumum yanlış oldu.lise mezunu değil önlisans mezunuyum.bunu düzeltmem gereklimi internetten düzeltilmiyormuş.ben açıköğretim okumak istiyorum.bunu düzelmezsem sınavım geçersiz mi olacak.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. 28 kasım 2010 tarihinde kpss sınavına yanımda ehliyet olduğu için alınmadım bir nevi devletin verdiği belgeyi devlet kabul etmedi ösym ye yazı yazdım bana gelen cevap televizyonda nüfüscüzdanı ve pasaport geçerli imiş duymadığım için mağdur oldum. devletin bize verdiği ehliyetin türkiyenin her yerinde geçerli iken ösym kabul etmedi hani başbakanımız tc numarası ile her iimizin kolya olacağını söylmesine rağmen trt de yayınlanan haber ise tebligat yerine geçmiyor onuda öğrendim ayrıca ösymden bana gelen yazıda nufus cüzdanı ve pasaportun geçerli olduğu bundan başkası ile sınava girseler bile geçersiz sayılacağı yazıyor ama öyle olmadı 3 tane arkadaşım ehlyetle sınava girdiler gayette güzel puanlar aldılar hani geçersizdi sinop imama hatip lisesinde sinop ticaret lisesinde ehliyetle girdiler ve sınavları geçersiz sayılmadı biz sinop anadolu lisesinde ehliyetle giremedik lütfen cevap

    YanıtlaSil
  7. 28 kasımda yapılan kpss sınavına yanımda ehliyet olduğu için giremedim hani bize devletin verdiği ehliyetle. Nufus cüzdanında devlet veriyor pasaportuda ehliyetide devlet veriyor 26 eylülde geçerli olan ehliyet 28 kasımda nasıl olduda hükümsüz hale geldi.sayın başbakanımız ne demişti tc numarası ile bütün vatandaşlarımızın işleri daha kolay olacak ehliyetimizin üstünde tc yazmasına ve bu belgeyi bize devlet verdiği halde sınava alınmadım oysa bize gelen sınava giriş kimlik belgesinin arka yüzünde 5 madde ehliyetle sınava girileceği yazıyor ösym açıklama yapmış sadece nufus cüzdanı ve pasaport diye acaba bu ülkede sahte nufus cüzdanı sahte pasapaort yokmu bumu güvenlik ben ne tvde bu açıklamayı duydum ne başka biyerde gelelim işin diğer boyutuna 3 tane arkadaşımda ehliyetle sınava girdiler sinop ticaret lisesi sinop imam hatip lisesi ve bafra anadolu lisesinde ehliyetle girdiler ve sınavlarıda geçersiz sayılmadı gayet güzel puanlar aldılar ama ben sinop anadolu lisesinde ehliyetle sınava giremedim lütfen yardımccı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  8. İYİ GÜNLER 2010 KPSSDEN 58.769 ALDIM ŞUANDA KAMU YA İŞÇİ ALIMI VAR İŞKUR KABUL ETMİYOR LÜTFEN YARDIMCI OLURMUSUNUZ TŞK 05334352426

    YanıtlaSil
  9. bende 28 kasımdaki sınava ehliyetimle girdim önce almadılar bende sınav kuruluna gittim ve benle beraber bütün ehliyetiyle gelenler alındı ama sınav sonuçlandığında geçersiz diye sonuç gördüm arkadaşlar ben ösym yi mahkemeye vercem çünkü hakkımızı resmen gasp ettiler tc kimlik numaram nüfus cüzdanımda da aynı ehliyetimde de üstelik bende üniversitenin de öerenci kartı vardı ben hakkımı yedirtmicem elimden ne geliyosa yapmaya çalışçam

    YanıtlaSil
  10. merhabalar yaaa bir sıkıntım var ama hala bir çare bulamdım ben 2009 senesinde öss ye girip bir meslek yüksek okuluna yerleştirildim ve 2010 da bu meslek yüksek okulundan kaydımı sildirdim acaba 2011 ygs de puanım düşermi düşerse ne kadar düşer cevap yazarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  11. merhaba TETİKÇİ;
    bir bölümle yerleşilen yılın ertesi yılı puan kesilir.
    yani 2009'da bir bölüme yerleşen adayın 2010'da puanı kesilir, 2011'de puanı kesilmez.

    YanıtlaSil
  12. iyi günler ben bilkent üniversitesinden hazırlıkta başarısızlık nedeni ile atıldım ve bu sene başkent üniversitesine geçiş hakkımı kullanmak istiyorum ve başvuruların ne zaman ve kosullarının ne oldugunu öğrenebilir miyim? yardımınız için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. Mrb, çok büyük bir sorunum var..2011-ÖSYS de paunım ve sıralamam yetiiği halde hiç bir yere yerleşemedim.. Fakat yaptığım tercihlere yerleşen öğrencilerin puanları benden çok çok düşük.. ÖSYM'ye itiraz dilekçesi gönderdim ama dikkate alma olasılıkları nedir acaba?

    YanıtlaSil
  14. iyi gunler..ben ankaradan ulasıyorum.dun yapılmış olan dgs sınavına katıldım.sorun kalkmış olmasına rağmen başörtüsü konusunda gözetmenim tarafından iğnelerim çıkarılması ietendi.çıkartmadığım için moral ve motivasyonum bozulmaya çalışıldı.sınavdaki gözetmen memur bayandan şikayetçiyim.nereye bildirmem gerekir?lütfen yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  15. iyi gunler..ben ankaradan ulasıyorum.dun yapılmış olan dgs sınavına katıldım.sorun kalkmış olmasına rağmen başörtüsü konusunda gözetmenim tarafından iğnelerim çıkarılması ietendi.çıkartmadığım için moral ve motivasyonum bozulmaya çalışıldı.sınavdaki gözetmen memur bayandan şikayetçiyim.nereye bildirmem gerekir?lütfen yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  16. İyi günler ben meslek lisesi mezunuyum ben 2009 da sınava girdim ama puanım azdı ve 2010 da sınavsız geçiş hakkım kullandım onda 2 yıllık gaziantep üniv. kazandım ama gidemedim ben şimdi bu sene tekrar sınavsız geçiş hakkın kullanmak istiyorum bana yardımcı olur musunuz? E-mail adresim burcu_dilek_18@hotmail.com

    YanıtlaSil
  17. Mustafa ÇETİN14 Eylül 2012 22:53

    Cemal Bey iyi akşamlar ;
    Kpss başvurularım sırasında başvuru yapan görevli henüz üniversitemin bitmesine 2 senem olmasına rağmen başvurumu önlisans olarak yapmış.bu durum benim üniversiteyi bitirmeden kpss'yle herhangi bir işe yerleşemeyeceğimi gösteriyor.Ben ortaöğretim olarak girmek istiyordum,bunu kpss sınavına kadar değiştirme ihtimalimiz varmı?varsa nasıl yapabilirim? 1 haftam var,yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
  18. Merhaba..
    Size birsey sormak istorum bilginiz varmi bilmiyorum ama ben gecen sene sinavsiz gecis hakkimi kullandim ama gitmedim
    dondurdum bu sene tekrar tercih yapabilirmiyim sinavsiz gecis hakkindan? Baska biyer istiyorum altinoluk universitesini kazanmistim ama mugla universitesini istiyorum.. bana yardimci olabilirmisin ayrica ben alman vatandasiyim.. cok tesekkur ederim simdiden ilginize

    YanıtlaSil
  19. iyi günler ben ygs de kitapçığa imza atmayı unuttum bi sorun olurmu

    YanıtlaSil
  20. Ben lys-4 sinavina girdim doğum tarihi bölümüne sadece doğum yılımı yazdım bir sorun teşkil eder mi sizce

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, ben sınavda tm1 puan türünde 413,33276 puan aldım bu kadar ayrıntı bi şekilde yazmamın nedeni istediğim yerin taban puanının 413,40839(İTÜ Ekonomi) olduğundan hukuk istemediğimden dolayı tutarlı olan tek tercihimdi ve açıkta kaldım. Az önce de tablo-4teki bölümlerde puanı taban puanından daha düşük olan kişilerin ek yerleştirmeden yararlanamayacağını gördüm. Bu haber gerçeği yansıtıyor mu yani ek kontenjandan yararlanıp gitme olasılığım hala var mı?

    YanıtlaSil
  22. neden ek tercihler eylülün sonunda biz okula 1 ay geç başlıcaz ve derslerden geri kalıcaz lütfen buna bir çözüm bulsunlar ve ek tercihleri öne alsınlar

    YanıtlaSil
  23. ben son sınıf matematik öğrencisiyim bu sene ygs ye girmek istiyorum, eğer 2 yıllık bölüm gelirse matematik bölümünü dondurup bu 2 yıllığı okuyabilir miyim ?

    YanıtlaSil
  24. mrb haberlerde kura ile ozurlu memur alimi olacagi soylenmisti internetten arastirdim cogu sitede alimin oldugu soyleniyor osym burosunu aradim alimlarin 2014 de olacagi soylenildi ama sitelerinde ekim25 yaziyo kimden bilgi alabilirim yardimci olursaniz sevinirim 0537 434 67 16

    YanıtlaSil
  25. Mrb ben 10 yıldır yurt dışında(Almanya)yaşayan T.C vatandaşıyım. Bu yıl kpss sınavına girmek istiyorum. Burdan başvuru yapma imkanım var mı? Ve sınavı kazandığım taktirde yurt dışında yaşıyor olmam problem olur mu?

    YanıtlaSil
  26. mücahit : iyi günler benım bi şikayetım var ben im kardeşim yeni hapisden cıktı ve ygs girmek için baş vurmuştu ve sivas e tipi kapalı ceza ewinde sınava girecekti şuanda bunu düzeltememiz lazım bana bir yardımcı olursanız sewınırım ne yapmam gerekıyor tabi cvp verirsenız okadar ınsan yzmıs bırıne bile yardımcı olmamışsınız bakalım bize yardımcı olacakmışsınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kişisel bilgi sayfasından girerek adres bilgisini güncelleyebilir, yanılmıyorsam.
      yada 0 (312) 298 80 50 bu numarayı arayarak bilgi alabilirsiniz.

      Sil
  27. kimlikte fotoğrafım lise 1 de çekildi değiştirmeme gerek var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, adayın son iki yıl içinde çekilmiş bir fotoğrafı ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalıdır."

      Sil
  28. Merhaba.Ben kayıtlı olan şifremi ve güvenlik şifremi unuttum.Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakınındaki bir ösym sınav merkezi yöneticiliğine başvurup, yeni şifre alabilirsin.

      Sil
  29. optik forma tc mi kodlamadım. ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Cevap kâğıtlarına her adayın fotoğrafı, T.C. Kimlik Numarası, adı
      ve soyadı basılı olacaktır"
      2014 ösys kılavuzu

      Sil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu yıl puanının kırılmayacağını düşünüyorum. henüz okul puanları eklenmedi. bunu okuluna gidip danışabilirsin.

      Sil
  31. merhabalar lys basvurusunu farklı bir sehirden yapıp ikamet ettiğim şehirde sınava girme şansım var mı? konuyla ilgili hiç bir yerde bilgi mevcut değil, yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  32. Lise son sinftan 1 ders ile beklemeli ogrenci iken yurt disina ciktim döndüğümde öğrenim sürem dolmuş tastiknamem kesilmisti fakat osym nin internet sitesinde lise mezunu gozukuyor ne yapmam gerekir anlayamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi sayfanıza girerek değişiklik yapabilirsiniz.
      kılavuzdaki ifade şu şekilde
      "ÖSYS İçin Aday İşlemleri (Başvuru, bilgi kontrol, değişiklik, düzeltme, tercih yapma vb.):
      https://ais.osym.gov.tr"

      eğer buradan olmuyorsa
      kılavuzun sonundaki "2014-ÖSYS EĞİTİM BİLGİLERİ DEĞİŞİKLİĞİ DİLEKÇE ÖRNEĞİ" doldurarak ösym ye göndermen gerekir.

      2014 ösys kılavuzunu dikkatle incelemeni tavsiye ederim.
      gerekirse ösym yi telefonla ararsın.

      Sil

1.Konuyla veya blogla ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz.

2.Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url; yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazabilirsiniz
bir isim yazmayı unutmayınız

3. LÜTFEN KISA VE NET SORULAR SORUNUZ.