SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

29 Haziran 2010

2010 YGS-LYS BİR BÖLÜM (2 YILLIK, 4 YILLIK, AÇIK ÖĞRETİM) TERCİH EDEBİLMEK İÇİN EN AZ KAÇ PUAN ALMAK GEREKİR ?

Yükseköğretim Programlarına Başvurabilmek İçin En Az Kaç Puan Almak Gerekir?


Yükseköğretim Programının Türü

İlgili Puan Türleri

Puan Koşulu

Meslek Yüksekokulu ön lisans programlarını tercih edebilmek için (Sınavsız Geçişten boş kalan kontenjanlar dahil)

İlgili YGS Puan Türünde

En az 140 puan

Açık öğretim ön lisans programlarını tercih edebilmek için

İlgili YGS Puan Türünde

En az 140 puan

Açık öğretim lisans programlarını tercih edebilmek için (İngilizce Öğretmenliği hariç)

İlgili YGS Puan Türünde

En az 140 puan

Özel yetenek gerektiren lisans programlarına ön kayıt yaptırabilmek için (Eğitim prog. hariç)

İlgili YGS Puan Türünde

En az 140 puan

veya 180 puan (*)

Yerleştirmede meslek lisesi çıkışlı adaylara ek puan verilen lisans programlarını tercih edebilmek için (Bakınız Tablo 3A ve Tablo 3B)

İlgili YGS Puan Türünde

En az 180 puan

Yerleştirmede meslek lisesi çıkışlı adaylara ek puan verilen programlar dışındaki lisans programlarını tercih edebilmek için

İlgili LYS Puan Türünde

En az 180 puan


(*) Liseler, meslek liseleri, öğretmen liseleri ve güzel sanatlar liselerinin El Sanatları, El Sanatları Teknolojisi, El Sanatları ve Çiçek, Dekoratif El Sanatları, Grafik, Grafik Sanatlar, Grafik Tasarım, Müzik, Nakış, Resim, Uygulamalı Resim, Sanat, Sanat (Müzik), Sanat (Resim), Seramik, Seramik Sanatı, Spor, Tasarım ve Teknolojisi alanlarından mezun olan adaylardan ve millì sporculardan, aynı alanlardaki eğitim programlarına başvuracakların YGS puan türlerinin en az birinden 140 ve üzeri puan almaları gerekir.

Yukarıda sözü edilenler dışındaki alanlardan mezun olan adayların başvurabilmeleri için ise YGS puan türlerinin en az birinden 180 ve üzeri puan almaları gerekir.


ösys kılavuzu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.