SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

18 Mayıs 2010

YGS SINAVINDAKİ GİBİ HER İKİ LYS SINAVININ BİRİNDEN BARAJI GEÇMEK İÇİN 180 PUAN ALMAK MI GEREKİYOR ?

SORU:

cemal hocam
ygs sınavındakı gıbı her ıkı lys sınavının bırınden barajı gecmek ıcın 180 puan almak mı gerekıyor
ve kaç net yapmak gerekır barajı aşmak için
dıger derslerde gozardı edılemez ama soru sayısı fazla olan derslerımı agırlık verılmelıdır?
bilgilendirir misiniz teşşekkürler


CEVAP:

merhaba;

"YGS SINAVINDAKİ GİBİ HER İKİ LYS SINAVININ BİRİNDEN BARAJI GEÇMEK İÇİN 180 PUAN ALMAK MI GEREKİYOR "

LYS den dil sınavı hariç diğerlerinin tamamında iki sınav tek sınav gibi değerlendirilecek.

lys puanı şu şekilde oluşacak
YERLEŞTİRME LYS PUANI = LYS TABAN PUANI + LYS HAMPUANI + AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI (15-75 arası)

yukarıda yazdığım LYS ham puanına YGS nin etkisi yaklaşık olarak % 40

LYS den barajı geçmek için en az 180 puan almak gerekiyor
bu da yukarıda "LYS HAM PUANI" şeklinde ifade edilen kısım
bu puana YGS + LYS 1. OTURUM + LYS 2. OTURUM etki ediyor, 180 i geçmesi gereken bu puan.



"KAÇ NET YAPMAK GEREKİR BARAJI AŞMAK İÇİN "

YGS de 180 puan alarak barajı geçmiş bir öğrenci yaklaşık 30 net yaparak LYS 180 puan barajını aşabilecektir

eğer YGS de daha yüksek bir puanla barjı geçmişse LYS de 180 puan barajını geçmek için yapması gereken net miktarı düşecektir


"DİĞER DERSLERDE GÖZ ARDI EDİLEMEZ AMA SORU SAYISI FAZLA OLAN DERSLERE Mİ AĞIRLIK VERİLMELİDİR?"

hayır;
seçmeyi düşündüğün bölüme göre derslere ağırlık vermelisin
örneğin; mühendislik isteyen bir öğrenci matematiğe ve fiziğe öncelik vermeli
tıp isteyen bir öğrenci matematiğe ve biyolojiye öncelik vermeli
gazetecilik isteyen bir öğrenci edebiyat, tarih ve felsefeye öncelik vermeli

iyi günler...



SORU:

lys 3ve lys4 sınavına gırıcem benım barajı aşmam için her iki sınavdanda 180mı almam lazım.
benım sozel ham puanım 204.550 aobp 74 oöbp 60 bana 75 puanmı eklenecek lys yı kaybetmem halınde.


CEVAP:


iki sınavdan 180 almak gibi bir durum söz konusu değil, iki oturum aslında bir sınav. iki oturumda yapılan netler bir sınav sonucu olarak değerlendirilecek.

örneğin; edebiyat-coğrafya sınavı ve sosyal bilimler sınavı LYS oturumlarına katılan öğrencinin TS puanları hesaplanacak ve bu puanının 180 in üzerinde olması gerekiyor

LYS sonrası açıklanacak olan sonuç belgesinde YGS yerleştirme puanları ve LYS yerleştirme puanları olacak
bu yerleştirme puanlarına ortaöğretim başarı puanı eklenecek
öğrencinin YGS yerleştirme puanı, yani okul puanı eklenmiş YGS puanı
ve LYS yerleştirme puanı, yani okul puanı eklenmiş YLS puanı

ortalama bir öğrenciysen okuladan sana yaklaşık 50-60 puan gelecek
LYS yi kazanırsan LYS ham puanına ve YGS ham puanına bu puan ayrı ayrı eklenecek
LYS yi kazanamazsan sadece YGS ham puanına bu puan eklenecek

iyi günler...

72 yorum:

  1. merhaba.
    benim ygs 1 puanim 311. özel üniversite tercih edicem.
    ben lys sınavlarina girdiğimde internette yayınlanan puan hesaplamalara göre 1 net yapsam bile puanım 180 den fazla geliyor.böyle yaparak tercih hakkım oluyormu yani ygs deki gibi 2 bölümden de 4 soru yapma fln puan hesaplanmama durumu söz konusumu onu öğrenmek istiyorum
    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba...;

    LYS testlerinin en az ikisinden 0.5 puan ve üzeri net yapman gerekiyor (bkz. başvuru kılavuzu 27. sayfa, tablo 1b)

    YGS puanın yeterli olduğu için, LYS de 1 netle dahi 180 baraj puanın aşabiliyorsun

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  3. Merve
    Merhaba ben sözelden bu sene 265 aldım, yani bunu alan puan olarak değerlendirirsek sizce bu puanım iyi mi yoksa çok mu kötüdür yani hocam değerlendirmeniz nasıl olur?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    ben bu sayısal öğrencisiyim ve YGS'de 366 aldım acaba iyi bir üni ye yerleşirmiyim yani puanım iyi mi sizce?

    YanıtlaSil
  5. merhaba...;

    "sayısal öğrencisiyim ve YGS'de 366 aldım acaba iyi bir üni ye yerleşirmiyim yani puanım iyi mi sizce? "

    bu ygs1 yada ygs2 puanı ise iyi sayılabilecek bir puan
    iyi bir üniversiteye yerleşme ihtimalin var

    fakay asıl soruşu
    kötü bir bölümü iyi bir üniversitede okumak mı
    iyi bir bölümü kötü bir üniversitede okumak mı
    hangisi tercih edilmeli

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba:
    ben dil bölümü öğrencisiyim.özel üniversite istiyorum. ygs den 180 barajını geçmek için kaç net yapmam gerekiyor.eger 180 barajını lys ve ygs den geçersem özel üniversiteye girebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  7. merhaba;
    yaklaşık 12 türkçe net, 10 sosyal net yapmak yerlidir.
    bazı özel üniversite bölümleri için ilgili puan türünde 180 puanı geçmek yeterlidir.

    YanıtlaSil
  8. bu yazdığım netler ygs3 ve ygs4 ten 180 puanı geçmek için geçerli.

    YanıtlaSil
  9. lütfen yardım edin ben eşit ağırlık bölümündeyim liseyi dışarda bitirdim ve hiç yardı almadan kendim çalışarak ygs den 233 aldım lys ye çalışamıyorum acaba kaç net yapsam lysyi geçerim sınıf öğretmeni olmayı çok istiyorum

    YanıtlaSil
  10. SORU ALIMI KAPANMIŞTIR, LÜTFEN SORU YÖNELTMEYİNİZ...

    YanıtlaSil
  11. merhaba bn bu sene ygs 5 den 205 puan aldım lys puanımı hesaplayınca barajı geçiyorum lys de netlerim 180 i bulmadan okul puanı ekleniyor mu şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben bi lisede dil sınıfındayım ve matematik dersi görmüyorum ygs de matematik ne kadar etkiliyecek beni??

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. merhaba hocam. ben buse. ygs 1: 260 ygs 2:257. 200.000 lerdeyim. 25.000 lere çekmem gerek sıralamamı çünkü eczacılık veya moleküler biyoloji ve genetik tercihi yapmak istiyorum. bir şansım var mı? varsa lys de kaç net ve puan yapmalıyım? şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba hocam saglık meslek lısesı ogrencısıym orta derecelı bı ogrencıym tıp fakultesı ıstıyrm ygs lysde hangı derslerden kac soru cozmem gerekıyor bı fıkrım yok yardımcı olursanız sevınirm

    YanıtlaSil
  16. Merhaba hocam,
    Benim YGS puanım 197, kötü bir sonuç ama benim LYS 180 barajı geçmek için kaç net yapmam gerekir?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lütfen tercihler için puan hesaplama motorlarını kullanınız.

      Sil
  17. ygs 1 175 ygs2 168 ama diğerlerinden barajı geçtim lys sayılsaydan tercih yapabilirmiyim cevabınız bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kılavuzu dikkatle incelemeni tavsiye ederim.
      "YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adaylar isterlerse LYS’lere başvurabileceklerdir" kılavuzdaki ifade bu şekildedir.

      Sil
  18. Hocam ben ygs 5 de 149 bindeyim.Kocaeli ya da Sakarya sınıf öğretmenliği istiyorum .Okul puanım düşecek bana 19 gelecek.Lys de kaç net yapmam lazım

    YanıtlaSil
  19. gizem bunun farklı farklı hesaplamaları olabilir.
    bunun içinsayfa başındaki puan hesaplama sitesini kullanabilirsin.

    YanıtlaSil
  20. ben ygs 1 ve 2 den geçemedim.LYS sınavında matamatik in olduğu bölüm sınavına girebilirmiyim admin acil cevaplarsanız çok iyi olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kılavuzu dikkatle incelemeni tavsiye ederim.
      "YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adaylar isterlerse LYS’lere başvurabileceklerdir" kılavuzdaki ifade bu şekildedir.

      Sil
    2. burada sınırlama yoktur. aday bir ygs türünde dahi 180 puanı aşmışsa tüm lys oturumlarına başvurabilir.

      Sil
  21. merhaba ben ygs 1 den yani matematikten barajı geçemedim lys de matematik sınavını girebiliyormuyum birde nasıl yerleşebilirim matematik üzerinden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      evet, tüm lys oturumlarına girme hakkın var.

      Sil
  22. cok zekiyimm :D

    YanıtlaSil
  23. merhaba mf-4 ten tercih yapmak istiyorum bunun için bütün mf puanlarından mı barajı geçmem gerekiyor yoksa sadece mf -4 ten barajı geçmem yeterli mi bazen 178-179 gibi puanlarda sınırda kalınabiliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ercan
      sadece ilgili puan türünde baraj puanı geçmen yeterli. yani mf4 ten geçmen yeterli.

      Sil
  24. MRB BEN MF-4 TEN TERCİH YAPMAK İSTİYORUM BUNUN İÇİN BÜTÜN MF PUANLARINDAN MI BARAJI GEÇMEM GEREKİYO YOKSA SADECE MF -4 TEN GEÇMEM YETERLİ Mİ BAZEN DİĞER PUAN TÜRLERİ 178-179 GİBİ SINIRDA KALABİLİYOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ercan
      sadece ilgili puan türünde baraj puanı geçmen yeterli. yani mf4 ten geçmen yeterli.

      Sil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. merhaba ben 2014 ygs sınavına girdim en yüksek ygs3den 177,322 yaptım istanbulda bi özel üniversteye girebilirmiyim acaba baraj 180 olduğu için özel üniversteler almıyor diye bi duyum aldım acaba bu doğru mu benı. seneye tekrar hazırlanmam mı gerek? Cevap için şimdiden teşekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba mahmut
      lisans bölümler için özel yada devlet üniversitelerinde baraj puan 180 dir.
      4 yıllık bölüm tercih edebilimek için bu puanın aşılması gerekir.
      2 yıllık tercih etme hakkın var.

      Sil
  27. Merhabalar.ben ygs 3-4 den barahi gectim fakat.1-2 den gecemedim tercihimi ygs den yapmak istiyorum ygs 2 den baraji gecenedim ama diger bilumlerden gectim okulun puani ygs2 puanima etki edermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      140 baraj puanı geçemediğin ygs puanlarına obp (ortaöğretim başarı puanı) eklenmez. eğer ygs2 den 140 puanı geçememişsen bu puana obp (okul puanı) eklenmez. ve ygs2 puanınla tercih yapamazsın.
      diğer puan türlerinde 140 puanı geçmişsen onlara eklenir.

      bundan sonra ygs-lys hakkında soru sormak için lütfen sayfa başındaki linkleri kullanınız.

      Sil
  28. Merhaba ygs1 puanim 240 lysden kac mat netiyle baraji gecebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ygs1 puanın 240 ise
      lys de matematikten yaklaşık 10 netle 180 puan barajını aşabilirsin. (tahminen. riske girmeyip daha fazla net yapmak gerekir.)

      puan hesaplaması için sayfa başındaki tavsiyelerdeki puan hesaplama linkini kullanabilirsiniz.
      ve
      lütfen ygs-lys ile ilgili sorular için sayfa başındaki linki kullanınız.

      Sil
  29. O zaman hocam 15 netle garanti gecilir tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sayfa başında puan hesaplama linki var.
      orada netlerini girerek kendin puan hesaplaması yapabilirsin.
      hedefini yüksek tut. sonra sorun çıkmasın.

      bu arada. barajı geçmek ne işine yarar ki?

      Sil
    2. Azerbaycna gidecegim hocam baraji gecmek yetiyormus 217 ile aliyir cunku

      Sil
    3. barajı geçmenin yetmesi bölüme göre değişir. iyi araştırmanı tavsiye ederim.

      Sil
  30. Hocam ben mf4 den ünüversiteye girmek istiyorum lys 3 veya lys4 puan veya notumu etkiler mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lys3 veya lys4 te yapılan netler mf puanını etkilemez.

      Sil
    2. bundan sonraki sorular için lütfen sayfa başındaki linki kullanınız.

      Sil
  31. merhaba hocam ben sınıf öğretmenliği düşünüyorum. Ama lys de matematiğe basvurmadım. Suan ki edebiyat netimle TM2 puan türü 180 barajını geçiyorum . Matematikten sınava girmedim diye TM2 den Sınıf Öğretmenliğini tercih edememe gibi bir durum olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      matematik-geometri-edebiyat-coğrafya testlerinden en az ikisinden 0,5 netin üzerinde yaparsan puanı hesaplanır.
      bu durumda edebiyat-coğrafyadan ikisinden de yaptığın netler puanının hesaplanması için yeterli olur.
      fakat kazanman için yeterli olmayabilir.

      lütfen bundan sonra
      3. YGS-LYS sistemi hakkında soru sormak için sayfa başındaki linki kullanabilirsiniz.

      http://universiteyegirissinavsistemi.blogspot.com.tr/2014/05/universiteye-giris-sinavi-sistemi-ygs.html

      4. Bu sitede YGS-LYS hakkında sorulan sorulara yanıt verilmeyecektir.

      Sil
  32. Hocam iyi günler ben puan hesaplama linkinden ygs netlerim+okul puani 100 üzerinden vede lys netleri hespliyorum yalniz mf3 yada4 ten birinde 178 de kalmasina ragmen(ham puan) yinede yerlestirme puani hesaplaniyir bu sekilde tercih yapma hakkina sahip olrmuyum rica ederek cevaplarmisinz lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi günler korcan
      lys de 180 puanın altında kalınca ortaöğretim başarı puanı eklenmez. ve tercih yapılamaz.

      Sil
    2. puan hesaplama linki bir fikir vermesi amacıyla hesaplama yapıyor.
      gerçekte lys de 180 in altına ortaöğretim başarı puanı eklenmez.

      Sil
  33. Hocam mrb bn ygs1 214 mf 4 ten baraji gecmek istyorum. Lys1 im kötü gecti. Toplm 8 netim var lys2 den kac net yapmam gereklidir veya bu yeterlimi.

    YanıtlaSil
  34. Hocam merhaba ben Şimdi mat lyseye girdim ama eger 0 net yaparsam puanim hesaplanmiyormu

    YanıtlaSil
  35. İyi günler ygs 1 : 213 ygs2 : 215 ygs 3 : 261.. Lys netlerim mat: 2.5
    geo : 2 fizik : 3.5 kimya : 4 biyoloji : 8

    herhangi bir mf türünden özellikle mf3 ya da mf2 barajı geçme ihtimalim var mı sizce.. cevaplarsanız sevinirim.. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi günler
      ygs puanları değil netlerin gerekiyor bunun hesaplanabilmesi için.
      fakat bunu sayfa başındaki puan hesaplama linkine tılayarak sen de hesaplayabilirsin.

      Sil
  36. hocam Okuldan gelen ek puanı kullanabilmek için LYSden 140 almak yeterli mi yoksa 180 mi gerekiyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lys de baraj puan 180 dir.
      obp eklenebilmesi için bu puanın aşılması gerekir.
      fakat ygsden 140 puanı geçen puan türlerine obp eklenir.


      3. YGS-LYS sistemi hakkında soru sormak için sayfa başındaki linki kullanabilirsiniz.

      http://universiteyegirissinavsistemi.blogspot.com.tr/2014/05/universiteye-giris-sinavi-sistemi-ygs.html

      4. Bu sitede YGS-LYS hakkında sorulan sorulara yanıt verilmeyecektir.

      Sil
  37. hocam mesela çankırı kimya müh. okul puanıyla birlikte 199 dio adam 180 alsa okul ona 19 puan mı vermiş yani ....

    YanıtlaSil
  38. Hocam merhaba. Y-ygs 5 puanıyla hangi bölümlere girebilirim ?

    YanıtlaSil
  39. !!! BU BLOGDA YGS-LYS VE KPSS'YLE ALAKALI SORULARA YANIT VERİLMEMEKTEDİR.

    YanıtlaSil
  40. Merhaba;
    tm2 puan türünden barajı geçemedim.yine de o alanla ilgili bölümleri tercih edebilme şansım var mı?

    YanıtlaSil
  41. merhaba ts den 410 almak için kaç net gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      bu sitede sınav sistemi ile ilgili sorular a yanıt verilmektedir.
      lütfen puan hesaplama si için puan hesaplama motorlarını kullanınız.

      Sil
  42. merhaba hocam ben ygs2 puan türünden kaç net yapmam gerekir ki 29*0 puan alayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      bu sitede sınav sistemi ile ilgili sorular a yanıt verilmektedir.
      lütfen puan hesaplama si için puan hesaplama robotlarini kullanınız.

      Sil
  43. Merhaba hocam Ben Gökhan POLAT mf4 den tercih yapmak istiyorum diyelim ki; mf4den 170 aldım TS1 den 200 aldım böyle olunca tercih yapma hakkı elde ediyormuyum? Mf4den tercih yapabilecekmiyim?(kılavuzda yazanı yanlış yorumlamış olabilirim şöyle yazıyordu;LYS puan türlerinden en az birinden 180 puan almış olmak yazıyordu tercih hakkı elde etmek için)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba gökhan

      180 puani gectigin puan turuyle tercih yapabilirsin. Yani, ts1 den 180i gectisen, mf4ten gecemediysen, ts1le ts1 bolumlerini tercih hakkin olur. Mf4 bolumlerini tercih hakkin olmaz.

      Aklina yatmayan yer varsa yine sorabilirsin.
      Basarilar.

      Sil
  44. merhabe ben cengiz candaş lysde mf4 den tercih yapmak istiyorum engelliyim engelliler içinde baraj 180mı tercih için yoksa farklı bir uygulama mevcut mu hocam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba cengiz

      bu seneki ösym kılavuzunu inceledim, engelliler için sadece özel yetenek sınavlarıyla ilgili bir farklılık görebildim. o da şu şekilde;

      "Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlarda engelli öğrenciler için (bedensel engelli,görme engelli, işitme engelli, otizm), engelli olduklarını belgelemeleri kaydıyla, YGS puanlarından en az birinin 100 ve üzerinde olması gerekmektedir"

      ifade bu.
      maalesef farklı bir bilgiye de sahip değilim.

      Sil
  45. Hocam selamlar, suan ygs denemelerinde 80 civarı net yapıyorum, hedef mtok ile biyomedikal muhendisligi. Mf4den 50 net bana yetiyor. Nokta atış yapabilecegim konular var midir varsa neler? Cunku gereksiz bilgiyle kafami bulandirmak istemiyorum, kesin cikabilecek konuya agirlik vermek istiyorum simdiden cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  46. Hocam selamlar, suan ygs denemelerinde 80 civarı net yapıyorum, hedef mtok ile biyomedikal muhendisligi. Mf4den 50 net bana yetiyor. Nokta atış yapabilecegim konular var midir varsa neler? Cunku gereksiz bilgiyle kafami bulandirmak istemiyorum, kesin cikabilecek konuya agirlik vermek istiyorum simdiden cok tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam yasin

      malesef bu sorulara yanıt verebilmem mümkün değil.
      bu sitede sınav sistemiyle alakalı sorulara yardımcı olmaya çalışıyorum.
      senin sorun sınava hazırlıkla alakalı. bu nedenle malesef yanıt veremeyeceğim.

      sadece şunu söyleyebilirim; geçen yıl sorularının konulara göre dağılımlarını bulabilirsen sana faydası olur.

      başarılar dilerim.

      Sil

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.