18 Mayıs 2010

YGS SINAVINDAKİ GİBİ HER İKİ LYS SINAVININ BİRİNDEN BARAJI GEÇMEK İÇİN 180 PUAN ALMAK MI GEREKİYOR ?

SORU:

cemal hocam
ygs sınavındakı gıbı her ıkı lys sınavının bırınden barajı gecmek ıcın 180 puan almak mı gerekıyor
ve kaç net yapmak gerekır barajı aşmak için
dıger derslerde gozardı edılemez ama soru sayısı fazla olan derslerımı agırlık verılmelıdır?
bilgilendirir misiniz teşşekkürler


CEVAP:

merhaba;

"YGS SINAVINDAKİ GİBİ HER İKİ LYS SINAVININ BİRİNDEN BARAJI GEÇMEK İÇİN 180 PUAN ALMAK MI GEREKİYOR "

LYS den dil sınavı hariç diğerlerinin tamamında iki sınav tek sınav gibi değerlendirilecek.

lys puanı şu şekilde oluşacak
YERLEŞTİRME LYS PUANI = LYS TABAN PUANI + LYS HAMPUANI + AĞIRLIKLI ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI (15-75 arası)

yukarıda yazdığım LYS ham puanına YGS nin etkisi yaklaşık olarak % 40

LYS den barajı geçmek için en az 180 puan almak gerekiyor
bu da yukarıda "LYS HAM PUANI" şeklinde ifade edilen kısım
bu puana YGS + LYS 1. OTURUM + LYS 2. OTURUM etki ediyor, 180 i geçmesi gereken bu puan.



"KAÇ NET YAPMAK GEREKİR BARAJI AŞMAK İÇİN "

YGS de 180 puan alarak barajı geçmiş bir öğrenci yaklaşık 30 net yaparak LYS 180 puan barajını aşabilecektir

eğer YGS de daha yüksek bir puanla barjı geçmişse LYS de 180 puan barajını geçmek için yapması gereken net miktarı düşecektir


"DİĞER DERSLERDE GÖZ ARDI EDİLEMEZ AMA SORU SAYISI FAZLA OLAN DERSLERE Mİ AĞIRLIK VERİLMELİDİR?"

hayır;
seçmeyi düşündüğün bölüme göre derslere ağırlık vermelisin
örneğin; mühendislik isteyen bir öğrenci matematiğe ve fiziğe öncelik vermeli
tıp isteyen bir öğrenci matematiğe ve biyolojiye öncelik vermeli
gazetecilik isteyen bir öğrenci edebiyat, tarih ve felsefeye öncelik vermeli

iyi günler...



SORU:

lys 3ve lys4 sınavına gırıcem benım barajı aşmam için her iki sınavdanda 180mı almam lazım.
benım sozel ham puanım 204.550 aobp 74 oöbp 60 bana 75 puanmı eklenecek lys yı kaybetmem halınde.


CEVAP:


iki sınavdan 180 almak gibi bir durum söz konusu değil, iki oturum aslında bir sınav. iki oturumda yapılan netler bir sınav sonucu olarak değerlendirilecek.

örneğin; edebiyat-coğrafya sınavı ve sosyal bilimler sınavı LYS oturumlarına katılan öğrencinin TS puanları hesaplanacak ve bu puanının 180 in üzerinde olması gerekiyor

LYS sonrası açıklanacak olan sonuç belgesinde YGS yerleştirme puanları ve LYS yerleştirme puanları olacak
bu yerleştirme puanlarına ortaöğretim başarı puanı eklenecek
öğrencinin YGS yerleştirme puanı, yani okul puanı eklenmiş YGS puanı
ve LYS yerleştirme puanı, yani okul puanı eklenmiş YLS puanı

ortalama bir öğrenciysen okuladan sana yaklaşık 50-60 puan gelecek
LYS yi kazanırsan LYS ham puanına ve YGS ham puanına bu puan ayrı ayrı eklenecek
LYS yi kazanamazsan sadece YGS ham puanına bu puan eklenecek

iyi günler...

19 yorum:

  1. merhaba.
    benim ygs 1 puanim 311. özel üniversite tercih edicem.
    ben lys sınavlarina girdiğimde internette yayınlanan puan hesaplamalara göre 1 net yapsam bile puanım 180 den fazla geliyor.böyle yaparak tercih hakkım oluyormu yani ygs deki gibi 2 bölümden de 4 soru yapma fln puan hesaplanmama durumu söz konusumu onu öğrenmek istiyorum
    şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba...;

    LYS testlerinin en az ikisinden 0.5 puan ve üzeri net yapman gerekiyor (bkz. başvuru kılavuzu 27. sayfa, tablo 1b)

    YGS puanın yeterli olduğu için, LYS de 1 netle dahi 180 baraj puanın aşabiliyorsun

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  3. Merve
    Merhaba ben sözelden bu sene 265 aldım, yani bunu alan puan olarak değerlendirirsek sizce bu puanım iyi mi yoksa çok mu kötüdür yani hocam değerlendirmeniz nasıl olur?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    ben bu sayısal öğrencisiyim ve YGS'de 366 aldım acaba iyi bir üni ye yerleşirmiyim yani puanım iyi mi sizce?

    YanıtlaSil
  5. merhaba...;

    "sayısal öğrencisiyim ve YGS'de 366 aldım acaba iyi bir üni ye yerleşirmiyim yani puanım iyi mi sizce? "

    bu ygs1 yada ygs2 puanı ise iyi sayılabilecek bir puan
    iyi bir üniversiteye yerleşme ihtimalin var

    fakay asıl soruşu
    kötü bir bölümü iyi bir üniversitede okumak mı
    iyi bir bölümü kötü bir üniversitede okumak mı
    hangisi tercih edilmeli

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba:
    ben dil bölümü öğrencisiyim.özel üniversite istiyorum. ygs den 180 barajını geçmek için kaç net yapmam gerekiyor.eger 180 barajını lys ve ygs den geçersem özel üniversiteye girebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  7. merhaba;
    yaklaşık 12 türkçe net, 10 sosyal net yapmak yerlidir.
    bazı özel üniversite bölümleri için ilgili puan türünde 180 puanı geçmek yeterlidir.

    YanıtlaSil
  8. bu yazdığım netler ygs3 ve ygs4 ten 180 puanı geçmek için geçerli.

    YanıtlaSil
  9. lütfen yardım edin ben eşit ağırlık bölümündeyim liseyi dışarda bitirdim ve hiç yardı almadan kendim çalışarak ygs den 233 aldım lys ye çalışamıyorum acaba kaç net yapsam lysyi geçerim sınıf öğretmeni olmayı çok istiyorum

    YanıtlaSil
  10. SORU ALIMI KAPANMIŞTIR, LÜTFEN SORU YÖNELTMEYİNİZ...

    YanıtlaSil
  11. merhaba bn bu sene ygs 5 den 205 puan aldım lys puanımı hesaplayınca barajı geçiyorum lys de netlerim 180 i bulmadan okul puanı ekleniyor mu şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben bi lisede dil sınıfındayım ve matematik dersi görmüyorum ygs de matematik ne kadar etkiliyecek beni??

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. merhaba hocam. ben buse. ygs 1: 260 ygs 2:257. 200.000 lerdeyim. 25.000 lere çekmem gerek sıralamamı çünkü eczacılık veya moleküler biyoloji ve genetik tercihi yapmak istiyorum. bir şansım var mı? varsa lys de kaç net ve puan yapmalıyım? şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba hocam saglık meslek lısesı ogrencısıym orta derecelı bı ogrencıym tıp fakultesı ıstıyrm ygs lysde hangı derslerden kac soru cozmem gerekıyor bı fıkrım yok yardımcı olursanız sevınirm

    YanıtlaSil
  16. Merhaba hocam,
    Benim YGS puanım 197, kötü bir sonuç ama benim LYS 180 barajı geçmek için kaç net yapmam gerekir?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lütfen tercihler için puan hesaplama motorlarını kullanınız.

      Sil
  17. ygs 1 175 ygs2 168 ama diğerlerinden barajı geçtim lys sayılsaydan tercih yapabilirmiyim cevabınız bekliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kılavuzu dikkatle incelemeni tavsiye ederim.
      "YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adaylar isterlerse LYS’lere başvurabileceklerdir" kılavuzdaki ifade bu şekildedir.

      Sil

1.Konuyla veya blogla ilgili yorumlarınızı yazabilirsiniz.

2.Yorumlama biçimi kutucuğundan Adı/Url; yi seçerek, isminizi ve dilerseniz mail veya site adresinizi yazabilirsiniz
bir isim yazmayı unutmayınız

3. LÜTFEN KISA VE NET SORULAR SORUNUZ.