SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

02 Mayıs 2010

Radyo Sinema Tv'ye girebilmem için Lysdeki net tablom aşağı yukarı ne olmalı?

SORU:
Merhaba.

Görsel İletişim Tasarımı bölümü istiyorum, lakin bölüm hakkında araştırma yaptığımda bazı yerler lisans bazı yerlerde de önlisans diye geçiyor. Genelde vakıf üniversitelerinde olan bir bölüm, devlet üni.leri de yetenekle alıyor bildiğim kadarıyla. Yani bölüm hakkında sağlam bilgi edinmek istiyorum.

Ygs'de Ygs3 puanım;312 Ygs4 puanım da 311.
Görsel İletişim Tasarımı veya Radyo Sinema Tv'ye girebilmem için Lysdeki net tablom aşağı yukarı ne olmalı?

Teşekkür ederim, kolay gelsin.


CEVAP:
merhaba ;
görsel iletişim tasarımı lisans düzeyinde izmir ekonomi üniversitesinde var.
bu bölümün (tahmini puanlara) göre burslusunu kazanmak için yaklaşık 470 in üzerinde bir puan yapmak gerekiyor
radyo,sinema ve tv için; 440 ın üzerinde bir puan yapmak gerekiyor
bunun için de ygs puanı yaklaşık 311 olan bir aday
lys de (tahmini)
ed-45
coğ1-18
tar-32
coğ2-12
fel-22
net yaparsa
ve okuldan yaklaşık 60 puan gelirse adayın devlet üniversitelerinde bu bölüme yerleşebilir
bu yıl sınavın ilk kez uygulanması tahmin yapmayı güçleştiriyor
burda belirtilen netler çeşitli dersane yayınlarında belirtilen tahmini puanlar dikkate alınarak düzenlenmiştir
puanlar benim tahminlerimin üzerindedir
iyi günler...

4 yorum:

  1. slm ben ea ögrencisiyim ygs5 ten 322 ygs6 dan 298 aldım lys de psikoloji bölümünü kazanma şansım var mı varsa ortalama kaç puan almam gerekir teşekkürle

    YanıtlaSil
  2. selam;

    "slm ben ea ögrencisiyim
    ygs5 ten 322 ygs6 dan 298 aldım
    lys de psikoloji bölümünü kazanma şansım var mı
    varsa ortalama kaç puan almam gerekir
    teşekkürle "

    sınav sistemi bu yıl ilk kez uygulandığı için bir tahminde bulunmak çok zor.
    lisans bölümlerini kazanmada lys yüzde seksen belirleyici olduğu için psikolojiyi kazanma şansının devam ettiğini söylemek mümkün

    iyi günler...

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben mehmet;
    ben meslek lisesinden mezun olucam bu sene..eğer ben kendi alanımdan 2yıllık seçersem , okul puanım nasıl etkili olucak?? benim 2yıllık seçmek için almam gereken 140 puanı nasıl etkileyecek? okul puanımın eklenmiş hali mi 140 puanı geçmek zorunda? bilgilendiriseniz sevirim..

    YanıtlaSil
  4. merhaba MEHMET;

    1) kendi alanından 2 yıllık sınavsız geçiş bölümlerinden seçtiğin zaman ygs puanına bakılmaz, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanına bakılır
    kendi alanında sınavsız geçiş tercih ettiğin zaman okul puanı yüksek olan o bölüme öncelikle yerleştirilir

    2) eğer alan dışı 2 yıllık bölüm tercih edeceksen o zaman ygs puanın dikkate alınır

    3) hayır, ham puanın 140 ı geçmek zorunda, yani aobp eklenmemiş hali

    iyi günler...

    YanıtlaSil

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.