SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...

16 Mayıs 2009

DEPRESYONDA OLDUĞUNUZU NASIL ANLARSINIZ?


DEPRESYON BELİRTİLERİ. DEPRESYONDA MISINIZ? DEPRESYONDA OLDUĞUNUZU NASIL ANLARSINIZ?

Aşağıdaki belirtilerden bazıları aynı anda sizde bulunuyorsa depresyon geçiriyor olabilirsiniz:

* Kendini üzüntülü, değersiz, umutsuz, çaresiz, hissetme, içinde boşluk duygusu olması
* Karar verme güçlüğü, konsantrasyon zorluğu, bellek bozukluğu
* Daha önce zevk alınan iş ve aktivitelerden zevk alamama (cinsel isteksizlik dâhil)
* İşte, okulda, aile ve arkadaş arasında sorunların ortaya çıkması
* Diğer insanlardan uzaklaşma ve yalnız kalma isteği
* Enerji azlığı, yorgunluk hissi ve çabuk sinirlenme
* Uyku bozukluğu (uykuya dalamama, uykuyu sürdürme güçlüğü, sabah erken uyanma veya fazla uyuma şeklinde olabilir)
* Yeme bozukluğu (iştahta azalma veya artma),
* Nedeni belli olmayan baş, boyun, sırt ağrısı gibi vücudun değişik yerlerinde sürekli ağrılar hissetme
* Son zamanlarda fazla alkol almaya başlama veya yatıştırıcı ilaçları kullanma ihtiyacı hissetme
* Kendine zarar verme, intihar planları yapma, intihar girişiminde bulunma veya kendi cenaze merasimini düşünme

Depresyon tanısı almak için bu belirtilerin hepsinin birden sizde olması gerekmez. Bu şikâyetlerin birkaçı aynı anda sizde bulunuyorsa doktora başvurmanız gerekir.

En sık görülen belirtilerden biri uyku ve iştah bozukluğudur. Bu belirtilerin çoğu aynı anda bulunuyorsa ağır depresyondan söz edilir.

Depresyon ciddi bir hastalıktır. Kendi haline bırakıldığında zaman içinde düzelebileceği gibi genelde uzun süre devam eder veya ağırlaşır. Ağır depresyonda kişi iş güç yapamaz hale gelebilir ve bu durumda intihar riski yüksektir.

Uyku bozukluğu bir hastalık değildir başka hastalıklarda görülebilen bir belirtidir. Nedeninin araştırılması gerekir. Bedensel hastalıklar (astım, kalp hastalığı v.b.) nedeniyle olabileceği gibi psikiyatrik hastalıkların (depresyon, mani v.b.) çoğunda görülebilir. Depresyon hastaları sıklıkla uyku bozukluğundan yakınırlar. Bu nedenle uykusuzluk şikâyetiniz varsa ve bir süredir devam ediyorsa çevrenizdeki insanların önerdiği ilaçları veya kendi başına eczaneden alınan uyku ilacını kullanmak yerine bir uzmana başvurarak altta yatan nedeni araştırmanızda fayda vardır.

Depresyon hastalarının yardım istemek için genelde yardıma ihtiyacı vardır. Depresyonun doğası gereği hastalar genelde kendiliğinden yardım istemezler. Hastalar sıklıkla enerji, ilgi ve istek azlığından yakınırlar. Bu nedenle depresyonu olan hastaların aileleri, arkadaşları veya diğer hekimleri tarafından psikiyatriste yönlendirilmeleri gerekir. İntihar düşüncesi varsa acilen psikiyatriste başvurmak gerekir. Halk arasında yaygın olan inanışa göre intihar düşüncesini ifade eden kişiler pek intihar etmezler. Ancak yapılan araştırmalar bu inanışın doğru olmadığını göstermiştir. Bu nedenle bir yakınınız intihar düşüncelerini sık ifade ediyorsa bunu önemseyin ve en yakın zamanda bir uzmana başvurmasına yardımcı olun. Depresyona yakalanmak sizin tercihiniz değildir ancak tedavi olup olmamak sizin elinizdedir.

http://www.saglikrehberi.gen.tr

6 yorum:

  1. merhaba ben 18 yaşındayım istanbulda yaşıyorum. benim sorunum 3 senedir sürüyor. ben hep huzursuzum mutsuzum. dünyada adaletin hakkın olmadığını düşünüyorum, ve zalim kişilerin mazlumları hep ezdiğini gözlemledim bu yüzden insanlardan nefret ediyorum bana karşı en küçük tavırlarından bile hoşlanmıyorum karşımdakini yok etmek istiyorum. insanlara kinim öfkem gün geçtikçe artıyor. lütfen bana allah aşkına yardım edin ne yapıcamı bilmiyorum. karşımdaki insana zarar vermek istemiyorum. nolur yardımcı olun. düzelmem için elimden gelen herşeyi yaparım. cevabınızı bekliyorum!!!!

    YanıtlaSil
  2. merhaba ben 18 yaşındayım istanbulda yaşıyorum. benim sorunum 3 senedir sürüyor. ben hep huzursuzum mutsuzum. dünyada adaletin hakkın olmadığını düşünüyorum, ve zalim kişilerin mazlumları hep ezdiğini gözlemledim bu yüzden insanlardan nefret ediyorum bana karşı en küçük tavırlarından bile hoşlanmıyorum karşımdakini yok etmek istiyorum. insanlara kinim öfkem gün geçtikçe artıyor. lütfen bana allah aşkına yardım edin ne yapıcamı bilmiyorum. karşımdaki insana zarar vermek istemiyorum. nolur yardımcı olun. düzelmem için elimden gelen herşeyi yaparım. cevabınızı bekliyorum!!!!

    YanıtlaSil
  3. merhaba;

    öncelikle geçmiş olsun dileklerimi ifade etmek istiyorum

    depresyon sorunu önemli bir sorundur ve mutlaka bir uzman doktor tarafından tedavisi yürütülmelidir

    depresyonda beyin kimyası değiştiğinden kişi olumlu düşünemez, bu nedenle ilaç tedavisi ve psikoterapi önerilir

    insanlara karşı olan olumsuz düşüncelerin pekçok nedeni olabilir ve bu düşünceler psikoterapiyle ele alınıp yeniden şekillendirile bilir

    bazı ÖNERİLER
    "İlaçlara ve psikoterapiye ilave olarak düzgün beslenmek, düzenli egzersiz yapmak ve aile çevrenizden destek, tedaviyi olumlu etkileyecektir

    Bunlara ek olarak
    # Gereksiz müdahale, tetkik ve reçeteden kaçınmak,
    # Duygu ifadelerinin desteklenmesi,
    # Düşünce dilindeki yanlış genelleştirmeler, negatif yorumlar ele alınmalı,
    # Yeni ilgi ve uğraş, kendini ifade etme alanları sağlanması yararlı olur.
    # Daha aktif olmak,
    # Kendiniz, yaşamınız ve geleceğiniz ile ilgili düşünce biçiminizi gözden geçirmek,
    # Düşünceleri yeniden yapılandırmak ("Başka nasıl düşünebilirim?"),
    # Düşünce hatalarını yakalamaya çalışmak,"

    bu siteye mutlaka bakmanı tavsiye ederim
    http://www.depresyon.biz

    YanıtlaSil
  4. depresyonla ilgili yazan butun maddeler bende mevcut ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben 17 yasındayım depresyonda oldugumu dusunerek doktora basvurdum yazdıgı ilaçları kulaanmaya basladım ilaçlarda sakinlestirmedi bende alkole basvurdum ilaçlarla beraber çok kötü durumdayım lütfen yardımcı olun alkolle beraber ilaçlar yan etki yaparmı?

    YanıtlaSil
  6. evet ilaçlar alkolle birlikte farklı etkilere neden olabilir.
    lütfen doktorunuza danışıp, tavsiyelerine uyunuz. doktorunuz alanında uzmandır, sorularınızı kendisine açık bir şekilde sorabilirsiniz.
    depresyon tedavi edilebilir,
    ilaçlarınızı doktorunuzun tavsiye ettiği şekilde kullanın ve alkolden uzak durun.
    geçmiş olsun, sağlıklı günler dilerim...

    YanıtlaSil

SORU ALIMI KAPANMIŞTIR !!!

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

SORU ALINMAMAKTADIR...

LÜTFEN SORU SORMAYINIZ...
YAPILAN ÖNERİ VE DEĞERLENDİRMELER İLGİLİ SINAV KILAVUZLARI KAPSAMINDA YAPILMAKTADIR. ESAS OLAN İLGİLİ KILAVUZDA YAZILI OLANLARDIR.